mandag den 11. oktober 2010

Kilometer-jubilæum

I dag, når jeg sætter mig på cyklen til arbejde, står computeren på 1.003 km. I fredags rundede jeg de 1.000 km, og jeg nåede lige at hoppe af og tage et billede.



To måneder har jeg haft cyklen, og jeg er SÅ glad for den. Jeg kan ikke anbefale en el-cykel nok, hvis man har lidt for langt eller lidt for mange bakker til, at en almindelig cykel vil blive luftet hver dag. Kun tre dage har jeg måttet kapitulere på grund af store mængder regn.
Jeg kører i en stor, tung bil, der vist kun kører ca. 10 km.pr.liter benzin. Og nu har jeg sparet 100 liter på bare to måneder. Det er vel også værd at tage med for miljøet? Samtidig får jeg motion, frisk luft og ro i hovedet. En rigtig win-win situation.

Jeg håber, du får en god mandag. Vi skal have møde om besparelser/fyringer i dag.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, at du cykler så meget! 1000 km på så kort tid! Må med skam melde at jeg slet ikke får cyklet ret meget på min el-cykel. Jeg er så træt, og har svært ved at komme i gang igen med noget fysisk aktivitet efter min sygdom, men de få gange jeg har taget cyklen og kørt en tur, har jeg jo haft det skønt bagefter. Så må se at tage mig sammen:-)

    SvarSlet
  2. Eva, jeg er imponeret over alt det du når, alt det du har energi til, mon det er el-cyklens skyld ;-)
    God mandag til dig, selv om jeres møde ikke just lyder opløftende.

    SvarSlet
  3. Tillykke med de 1000 kilometer - hvor er det flot! Det er genialt med en elcykel. Jeg kører dog selv mest for at få motion og tramper gerne hårdt til - men jeg skal ikke langt omkring, som du skal.
    God mandag til dig!

    SvarSlet
  4. Du er mega-sej! Rigtig godt for dig men også for vi andre i miljøets tjeneste! God man dag til dig!

    SvarSlet
  5. For en god ting, både for miljø, helse og eget velferd. Nå har du kommet inn i en god rutine og da er mye gjort.

    Ønsker deg en flott mandag og en stor klem til deg min venn. Turid

    SvarSlet
  6. Jeg vil også gerne gratulere med de 1000 km - godt cyklet. Vi skal hjælpe hinanden med at tænke på miljøet. Her i Aalborg kæmpes der for, at få flere biler ud af byen, og derfor arbejdes der på at gøre det nemmere som cyklist...bl.a. cykelveje.

    Ha´en rigtig god solskinsdag!

    SvarSlet
  7. Tillykke...Rigtig god gået...øh..cyklet ;o))

    SvarSlet
  8. Tillykke med jubilæet. Håber du får en god dag :)

    SvarSlet
  9. Av, jeg krydser fingre for dit moede.
    Godt gaaet med de 1000km. Men pas nu paa, for vi holder dig i oerene. Om to maaneder skulle der gerne staa 2000. (Nu er jeg slem ikk ;)) Okay, vi gaar det daarlige vejr i moede, saa vi noejes med mindre. Er stolt af dig.

    SvarSlet
  10. Så bra at du er fornøyd med din sykkel!

    Ha en god uke :)

    SvarSlet