lørdag den 7. august 2010

Lidt nyt

I skal lige se min nye te,- direkte importeret fra Svendborg fra butikken Tea Time. Honeysuckle Rose hedder blandingen, og den smager vældig godt. Det er en rød te (roiibos / roibush), så den kan vel næsten betegnes som sund.
Tea Time har netbutik, men den er et besøg værd, hvis du kommer forbi.



Lige nu sidder jeg godt nok med min kaffe, og glæder mig til, at jeg skal til frisør. Hvor er det ærgerligt, at man ikke har råd til at gå til frisør hver uge,- bare for at få vasket hår. Det husker jeg, at min mor gjorde, - hun fik det vandonduleret og sat og mon hun overhovedet vaskede det selv i løbet af ugen? Jeg mindes det ikke. Men i dag kan jeg læne nakken tilbage og drikke en god kaffe.

Lørdagen er i gang. Dejlig lørdag til dig.

11 kommentarer:

  1. God hårdag til dig, det er så dejligt at være ved frisør, ren terapi når de vasker hår :-)

    SvarSlet
  2. Uhm, lækker te - her i huset er vi også store tedrikkere. Og det lyder dejligt med et frisørbesøg, rigtig god lørdag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Te´en ser lækker ud. Kender godt butikken fra da jeg boede i Svendborg - skøn by :).
    Hvem der bare kunne læne nakken tilbage og få den helt store hårtur - go´ fornøjelse :)

    SvarSlet
  4. Den ser lækker ud den te...du har ret kl 5 om morgenen, hvor jeg jo også har den sære vane at stå op, er det knapt så lyst som jeg godt kunne tænke mig det var...det bærer mod efterår!

    SvarSlet
  5. Teen ser virkelig lækker ud. Jeg elsker at dufte til te, men drikker det kun når jeg er syg. Prøver engang imellem og være fornuftig og købe en lækker te i den kinesiske butik, så som kvæde eller bambus te, som også smager himmelsk. Men når det kommer til stykket, er det kaffe jeg trænger til.
    god lørdag,
    stine

    SvarSlet
  6. Synes altid te dufter så dejligt, og får lyst til at prøve....så lige i går denne: PUKKA night time, og tænkte, den må jeg prøve...meeen jeg er størst kaffedrikker.
    God weekend!

    SvarSlet
  7. Også god lørdag til dig, Eva.....Det kan da siges at blive en dejlig dag, med lidt selvforkælelse....Skøøøøønt ;o)

    SvarSlet
  8. Dejlig te.
    Og så mindede du mig lige om dengang jeg arbejdede på klinik og boede et halvt år i Århus. Hver fredag efter arbejde gik jeg på den meget store frisørsalon i Guldsmedegade og fik håret vasket og vandondoleret. Det var der rigtig mange, der gjorde. Sikke tider. Det var i 1967 eller 68. Da jeg flyttede til København, blev der skåret ned på frisørbesøgene. Ved ikke helt hvorfor. Måske var det for dyrt derover.

    SvarSlet
  9. Uhmm den te ser god ud, nu fik jeg lyst til at lave mig en kop te...har bare ikke din gode slags, desværre

    SvarSlet
  10. Det er deilig med god te. Selv drikker jeg en del grønn te :)

    Ha en fin helg!

    SvarSlet