onsdag den 9. juni 2010

Om to dage

Nu er der kun to dage til VM starter i Sydafrika. Jeg har før vist fortalt, at jeg har besøgt landet i 2004 og fuldstændig tabte mit hjerte. Det er simpelthen det smukkeste og mest spændende land, jeg har besøgt.
Her er pigerne på Table Mountain:



Vi var så heldige at komme på besøg i en af de utallige townships, og vi blev budt indenfor hos en af de mere priviligerede beboere. De boede i en nedlagt militærbarak, og havde dermed både mure og tag over hovedet i modsætning til dem, der bor i blikskure. I dette værelse boede 6 personer:



Der var tre værelser i "lejligheden", og de i alt 18 beboere delte dette køkken:



Der var skam også et apotek med "naturmedicin",- slangeham, rødder, spindelvæv, ja alt, hvad en natur-apoteker kan ønske sig:



Mit ønske er, at VM vil være til gavn for Sydafrika. De har brug for lidt medgang.

God onsdag.

4 kommentarer:

  1. Åh sikke billeder, Eva - jeg er rystet. Du er heldig at have haft mulighed for at besøge Sydafrika og få et indblik i levevilkårene. Jeg har familie dernede, og nu forstår jeg bedre den vold, de har fortalt om i breve - brosten der smides ind gennem bilruder fx.

    SvarSlet
  2. DR har vist en del reportager fra det fattige Sydafrika, her op til VM og det er rystende !

    SvarSlet
  3. Det er det spændende ved Sydafrika, at der er så meget andet end rystende fattigdom, vold og kriminalitet. Man mærker så tydeligt, hvad befolkningen har været igennem, og der er megen god vilje.
    Men den fattigdom og ulighed er ikke til at overse.

    SvarSlet
  4. Enig Eva, lad os håbe at ikke kun de rige tjener på VM i Sydafrika.

    Pludselig skammes man over at være nervøs over at skulle gå ned i forbrug efter sommerferien.

    SvarSlet