fredag den 22. januar 2016

Januar....

Der har været hygge i haven:

Der har været hændervriden på grund af sprunget tandrem.

Der har været lidt strikketid. Blandt andet til at færdiggøre en julegave. Trompettulle-trøje i højlandsuld/superfine alpaca fra garnudsalg.dk:


Og et lille sæt med bukser og hue i cottonwool, str. nyfødt:


Der har også været så meget andet, - blandt andet en god bog, som jeg fortæller om i næste indlæg. Flyvende start på korsæson og dage med tidligt i seng, fordi kræfterne slipper op. Tjaaa..., indtil videre en rigtig januar..


18 kommentarer:

  1. Først og fremmest stort tillykke med de to nye børnebørn, Eva. Det er da rigdom og en velsignelse. Hvor er din have vintersmuk.
    Jeg kan godt forstå hvis du er træt efter arbejdsdagene på skolen. Min søn er lige startet som vikar på ny folkeskole (den anden blev det for hårdt at være på) På den nye skole må de selv bestemme, om de forbereder sig på skolen eller hjemme. Det sidste gjorde han så også på den anden skole efter at have været sygemeldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, - jeg er noget så rig på børnebørns-glæder.
      Det er godt, at din søn har fundet nye veje, - jeg håber inderligt, at han vil få et godt arbejdsliv som lærer. Vi har brug for dygtige, unge, som kommer til at holde af jobbet.

      Slet
  2. Sikke nogle fine små ting - du er altså god til at lave børnetøj.
    Ja trætheden melder sig på denne årstid - kulden og manglen på sol dræner os for energi. Heldigvis kan lidt indendørs hygge med varmt at drikke, levende lys og et herligt strikketøj altid hjælpe lidt synes jeg. God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg synes allerede, at dagen er blevet så meget længere. Det hjælper, at man ikke skal køre hjem fra arbejde i mørke hver dag.
      God weekend.

      Slet
  3. Vinter og en sprunget tandrem er ikke nogen god kombination. Øv.
    Din snepyntede have ser rigtig hyggelig ud.
    Du er så dygtig til at ryste sødt babytøj ud af strikkepindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tandremmen kostede lige halvanden uge uden bil, - og regningen ér kommet. Uf.

      Jeg holder jo så meget af at strikke, - og helst til børnebørnene.

      Slet
  4. Sikke noget dejligt børnetøj, du har strikket - det må vække glæde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, - og ikke mindst, så giver det glæde at strikke det.

      Slet
  5. Ja - der er bare ikke tid til alt det vi gerne vil ;-) Og så er det bare ubekvemt, når bilen pludselig er ude af drift. Hvor er det et par søde ting, du har strikket - gråt er flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var lidt en streg i regningen, da bilen pludselig stod af i mange dage. Nu er den heldigvis hjemme igen.

      Slet
  6. Øv med bilen. Så er det altså knap så fedt med sne, hvor fint det end er.
    Søde ting du har strikket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt op ad bakke, når sneen vælter ned og man pludselig har meget længere transporttid.
      Tak.

      Slet
  7. Puha. Det er noget vaerre goej med de biler. Og saadan en rem koster en bondegaard. Puha. Jeg er stadigvaek ikke koerende. Hele understellet var blevet rykket i ulykken, saa jeg maa bare vente. SUK.
    sikke en masse laekkerier du har faaet af pindene. Har du nogle links saa vi kan hoere lidt af korsangen???
    God week-end.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da ikke sjovt at undvære din bil så længe. Kan den godt laves, eller kræver det udskiftning?
      Uh, jeg tror ikke, vi ligger med lydfiler nogen steder. Måske skulle jeg forske i det, så jeg kan dele min korglæde lidt med jer....

      Slet
  8. Så skønne ting du får strikket. Vi står også overfor at skulle syne vores famle bil, og en planlagt tandremsudskiftning...og dermed dilemmaet, om den er det værd at smide pengene i...eller om der skal kigges rundt efter en ny gammel bil, hvilket vi helst ville have skubbet lidt. Rart med bil...på nær når regningerne kommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik ikke muligheden for at overveje, - min tandrem sprang, og så måtte den jo laves. Det er dyrt, men dejligt at have bil.

      Slet
  9. Lyder som en Januar med både glæder og problemer- lyder som livet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige netop. Og nu er sneen smeltet, så jeg skal ikke bruge et kvarter på at skrabe bil og varme op. Der er hele tiden glæder :)

      Slet