lørdag den 21. marts 2015

To gode

Milde moses, hvor er det da sjældent, jeg får skrevet her. Mens lørdagsbrødet bager i ovnen vil jeg nu lige komme med to boganbefalinger. Jeg sværger stadig til lydbøger, så det er begge bøger, jeg har lyttet til.

Den første er Gillian Flynns: Kvinden der forsvandt


Jeg holder meget af krimier, og læser mest nordiske, men jeg havde set bogen anbefalet, og kastede mig over den. Den startede for så vidt fint, - lidt kedeligt og forudsigeligt, måske, men den krimigåde skulle nu nok blive løst...... Lad mig bare sige, at den udviklede sig HELT anderledes end ventet. Jeg var godt underholdt, og anbefaler på det varmeste. Læs den.

Den anden bog er Susse Wold; Fremkaldt


Susse Wold fortæller om sit liv helt fra barndommen, og hun læser selv op. En rigtig dejlig biografi. Jeg må sige, at hun er et spændende menneske, - tænksom og nærværende, handlende. Bestemt også en læsning værd.

Nu er jeg så tilbage i de nordiske krimier, - men jeg har været glad for disse afstikkere.
Laver jeg også håndarbejde? Jo, småting, som du snart kommer til at se, hvis du da stadig har tålmodighed med mine sjældne opdateringer.

16 kommentarer:

  1. Jeg har også læst de to bøger med meget stor fornøjelse.' Kvinden der forsvandt' er filmatiseret og absolut værd at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med lidt variation, - og at man kan blive overrasket til den positive side.

      Slet
  2. Kvinden der forsvandt var virkelig god - og overraskende :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt med dine boganmelderser, jeg har vist glemt mine i lang tid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo ikke nå det hele, - du kan måske lave lidt opsamling over de bedste :)

      Slet
  4. Dejligt med dine boganmelderser, jeg har vist glemt mine i lang tid :)

    SvarSlet
  5. Tak for anbefalingerne, begge bøger har jeg hørt om, men ikke læst- de er nu skrevet op på min læse liste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også en liste, - og jeg skriver mig op med det samme til lydbøger på biblioteket, for der kan være lang ventetid.

      Slet
  6. Susse Wolds bog har jeg selv og holdt meget af at læse den. Den anden bog skal jeg vist prøve, når jeg har fundet ud af hvorfor jeg pludselig ikke mere kan høre lydbøger fra e-reolen på min bærbar. God weekend til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De har ændret indstillinger på e-reolen, så man ikke længere kan downloade bøger, men kun streame dem og således kun med netadgang. Derfor kan jeg ikke længere låne til min afspiller. Måske har ændringerne også påvirket dine muligheder for lån.....Det er irriterende. Men så skriver jeg mig bare op til lydbøger med det samme, som jeg hører om dem, og henter dem på biblioteket på en cd.

      Slet
  7. Hov, dem maa jeg lige tage et kig paa. Har lige koebt en bog ( paa fransk suk) som har faaet en fantastisk kritik hernede. Den er srevet af svenskeren Katarina Bivald og originaltitlen er " Läsarne i Broken Wheel rekomanderar. Har du hoert om den????

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg ikke hørt om, - vil kigge efter den, dog nok ikke lige på fransk ;)

      Slet
    2. Update: så er jeg skrevet op på biblioteket, - de havde den minsandten på lydbog (og på dansk, hihi)
      Der stod, at det var en feelgood-bog i den lette genre, og det kan da sagtens bruges til en stund på liggestolen i forårssolen.....

      Slet
    3. Læserne i Broken Wheel, kan varmt anbefales, det er selvfølgelig ikke en krimi ;-)

      Slet
    4. Læserne i Broken Wheel, kan varmt anbefales, det er selvfølgelig ikke en krimi ;-)

      Slet