lørdag den 15. februar 2014

Lidt mere...

Jeg har været flittig. Alligevel har jeg det helt roligt og ferie-agtigt indeni. Det er vel det bedste, man kan sige om en uge, hvor man både trængte til ro, og hvor der var store bunker af arbejde.
I dag er der gjort rent, så sveden sprang, og når jeg kigger ud på haven, fik den et par timer i solskinnet forleden. Resten af weekenden skal bruges til symaskine og andre rene glæder.

Jeg har lidt aften-arbejde, som kan vises frem. Et legetæppe til baby:



Og en råhvid sweater i det lækre uld-bomuld fra garnudsalg.dk:



Og så har jeg købt nye vaser. Hele 4 stk., endda. De er lige præcis den størrelse, jeg altid manglede, da der var små børn i huset, - lige til enkelt erantis med kort stængel:


Jeg glemte da helt at fortælle, at jeg er SÅ klar til solskin og lune vinde. Og det må gerne være snart.

18 kommentarer:

  1. De fine vaser er geniale, når man bare vil plukke få, små blomster. Hvor har du været flittig - dejligt at du har haft tid tid at lave håndarbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvem har ikke stået med den fineste lille blomst, plukket af buttet barnehånd, og manglet sådan en lillebitte vase?

      Slet
  2. De er skønnede små vaser ... dejligt tæppe, dem kan man ikke få for mange af

    SvarSlet
  3. De små vaser er geniale. Sødt legetøj og den lille sweaters er rigtig kær :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det da nogle fine små vaser - og ligeså babytøjet :o) Sådan en uges ferie går alt for hurtigt - min er heldigvis først lige begyndt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søstrene Grene, - der har de vaserne :)
      Uh, sådan en brugt ferie er billigt til salg. Nyd din.

      Slet
  5. Hvor er det dog fint. Erantis pynter så meget på denne årstid!

    SvarSlet
  6. Du har vist været super flittig. Sød lille sweater:-)

    SvarSlet
  7. Det må være en dejlig fornemmelse at kunne føle man har holdt fri og samtidig at have været flittig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har måske ikke helt fornemmet at have holdt fri, men det er bestemt en skøn fornemmelse at få ordnet det, der var på tapetet. Helt bestemt.

      Slet
  8. Superflot babytæppe :-) Hvad putter du imellem og/eller bagpå, spørger Novicen, der endnu ikke har turdet kaste sig ud i tæpperiet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bagsiden er bare ensfarvet lærred og imellem lagene er der pladevat. Nogen gange den lidt tykke udgave, andre gange den helt tynde. Det er vel det nemmeste at sy overhovedet, så kast du dig ud i det. Man kan godt blive lidt afhængig, så pas på!

      Slet
  9. Du er så flittig:o) Den råhvide sweater er fuldstændig mage til én jeg strikkede til min ældste søn da han var fire, det mønster bliver jeg aldrig træt af.
    Vaserne er virkelig søde - lige min farve, og så med erantis i dejligt forårstegn:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den der klassiker med rudemønster er så fin. Og nem at strikke, fordi det er så nemt at tælle, hvor man er kommet til.

      Slet