søndag den 23. december 2012

Jamen se da lige, hvad jeg fik i min adventskalender i dag, - et flot forklæde med katte og et par matchende karklude:


Om lidt vil jeg iføre mig forklædet og gå i gang med at stege ænderne til i morgen. Børnene er ved at "strømme til" og der bliver fuldt hus de næste dage. Uh, hvor er det skønt!!!!

Et par huer har jeg lige nået at smyge af pindene. Desværre ingen model beredt til fotografering, så I kan ikke se, hvor søde de er på:


Lillejuleaften, 4. søndag i advent, klar til i morgen, - det skal fejres med en sang:

Velkommen grønne adventskrans
med dine lys så hvide,
de har så mild en højtidsglans,
nu er det adventstide.
Det første lys vi tænder,
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen snart vi når.

På denne årets mørke tid
et bud du til os bringer,
at vi må bruge al vor flid,
før juleklokken ringer.
Det andet lys vi tænder,
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen snart vi når.

Snart holder hele verden fest
til Jesusbarnets ære,
og husk, vi gør det allerbedst
ved gode børn at være.
Det tredje lys vi tænder, 
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen snart vi når.

Når alle fire lys er tændt
de mørket kan forjage,
så ved vi, året har sig vendt
igen mod lyse dage.
Det sidste lys vi tænder,
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen nu vi når.

Hav en dejlig aften, - forhåbentlig indendøre.


19 kommentarer:

  1. Sød adventsgave. Du og dine ønskes en rigtig glædelig jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og den kom så belejligt!
      Tak, i lige måde.

      Slet
  2. Glædelig jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
  3. Så fint forkle du har fått! Koselig når ungene kommer hjem. God jul til deg og dine :)

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så brugbart lige når jeg skal stege andesteg.

      I lige måde.

      Slet
  4. Fin fin gave du fik.
    Glædelig jul til dig og dine.

    Kh Randi ♥♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er glad for den :)

      Glædelig jul til dig også.

      Slet
  5. Dejlig gave du fik. Sådan en kunne jeg også godt ønske mig.

    Dine huer skal nok blive et hit i dette jule-storm- vejr.

    Ønsker dig en skøn lillejuleaften.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, skøn gave.

      Den ene hue er allerede beslaglagt:)

      Slet
  6. hej Eva
    skønt forklæde - og god an(d)ledning til at få det indviet ;o)
    tak for adventsverset
    Du og dine ønskes en rigtig glædelig jul.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kom ganske belejligt til stegningen af ænder :)

      Tak i lige måde.

      Slet
  7. Svar
    1. Skøn gave.
      Glædelig jul til dig også.

      Slet
  8. Dejlig adventsgave ;-) Jeg steger også and i aften.
    Så er der lidt mere ro i morgen. Glædelig jul til dig og din husfuld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så er der også plads til flæskestegen i morgen:)

      Glædelig jul til dig.

      Slet
  9. Dejlig gave, det er jo lige min forklæde vejledning, som er så anvendelig og passer til alle.
    Stoffet er rigtig fint, Lige nu er jeg dog træt af datterens kat, som er alt for glad for juletræets pynt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med katte, men indrømmer gerne, at de er nemmere på stof end i virkeligheden:)

      Slet
  10. Sikke en dejlig gave :-) de hatte ligner som du også skrev mine til forveksling, min er afprøvet igår i snevejret, den er varm.
    Majbritt

    SvarSlet