lørdag den 3. september 2011

Lytteri

Jeg er blevet færdig med at lytte til Camilla Läckbergs Havfruen. Desværre kan jeg næsten sige, for den var en helt igennem god oplevelse. Jeg er vild med Läckbergs bøger. Faktisk synes jeg, hun hæver sig op over de fleste krimiforfattere. Hun har interessante plots, et "levende" og realistisk persongalleri, og så er selve opklaringen i gang fra første side. Den måde hun bygger sine bøger op er helt genial efter min mening. Så jeg kan kun anbefale Havfruen på det varmeste, og så i øvrigt glæde mig til at høre hendes næste:)



En "rigtig" bog har jeg skam også læst. Sandheden om sundhed af Bente Klarlund:



Klarlund gennemgår KRAM-faktorerne (kost, rygning, alkohol og motion), og gjorde mig klogere på, hvad der er op og ned på hele sundhedsområdet. Afsnittet om rygning sprang jeg hurtigt igennem, for det er ikke en last, jeg lider af, men de andre afsnit blev læst, og jeg lærte nyt, og jeg blev mindet om ting, som jeg vidste i forvejen. Gode, gode forklaringer på, hvorfor det ene eller det andet er sundt/ ikke sundt, men ingen løftede pegefingre. En meget letlæst bog, som er bygget på videnskab og sund fornuft.
Hvis du trænger til motivation for at ændre lidt i hverdagen, så skynd dig på biblioteket. En SUPER bog.

God weekend.

7 kommentarer:

  1. Dejligt med inspiration til godt læsestof!
    Tak for, at du har linket til min indsamling til Afrika! Indsamlingen er slut nu.

    Randi

    SvarSlet
  2. Tak for anbefalingerne Eva - jeg holder meget af at få inspiration via det, du læser. Jeg var til et foredrag med Bente Klarlund og blev også begejstret for hendes måde at formidle på - uden løftede pegefingre. God weekend til dig!

    SvarSlet
  3. Sundhedsbogen lyder rigtig spændende, den må jeg vist finde på biblioteket :)

    Jeg kan slet ikke koncentrere mig om lydbøger. Da jeg var barn hørte jeg alle de store klassikere, bl. a. Jules Verne, men nu synes jeg at forfatterens stemme forstyrrer. Jeg kan meget bedre lide at læse selv og lade ordene i min oplevelse bestemme stemmer på personerne.

    Dog er jeg lidt misundelig, fordi jeg godt gad læse og strikke på én gang...

    Klem

    SvarSlet
  4. Dejligt at træffe en "bog-lytter"
    Jeg kører ofte lange stræk, og har snart været gennem hele udvalget på biblio, men heldigvis kommer der nye til hele tiden.
    Dejligt med anbefalinger, jeg kan blive helt paf når jeg står i vores stor bibliotek og ikke har noget at gå efter.
    Lige nu er det Jussi Adler Olsens Alfabethuset, desværre kan jeg kun høre den i bilen eller på PC, så ved symaskinen er det bare radio eller CD

    Hav en god weekend.

    SvarSlet
  5. Du har ret! Läckberg er efter min mening også en af de bedre svenske krimi-forfattere og "Havfruen" er rigtig spændende:-)

    SvarSlet
  6. Läckberg kender jeg slet ikke. Maa se om jeg maaske kan finde hende hernede.

    SvarSlet
  7. Jeg har lige læst Havfruen, det er en god bog og jeg er helt enig i dine betragtninger, jeg er gået igang med efterfølgeren Fyrmesteren der starter hvor Havfruen slutter.
    I kærlige tanker, God Søndag aften.

    SvarSlet