onsdag den 29. december 2010

Farvel og goddag

I går sagde jeg farvel til julen. Det er så skønt at pynte op til julen, og lige så skønt at lægge det hele i kasser igen. Alligevel er det hvert år blandet med lidt klump i halsen. Glæden over, at endnu en jul er gået godt og med alle de kære samlet, blandes med forventning om et godt nytår og så alligevel lidt frygt for, hvad det kan bringe. Det er jo ikke givet, at det hele bare kører som smurt... Måske mærkeligt at gå og tænke på det, men det hører altså med til glæden her hos mig.

Foråret er flyttet ind:



Og da jeg nu alligevel var i Stof og Stil efter ny voksdug, så købte jeg lige lidt patchwork-stoffer til et babytæppe:



Mon ikke jeg skal sy lidt i dag, så?
God onsdag.

13 kommentarer:

  1. Jo, jeg tror du skal sy:-) De farver kalder op til leg !

    SvarSlet
  2. Vi glæder os til at se, hvad du mon får syet. Selv satser jeg også på at få købt lidt blomster-værk på en by-tur idag. Noget forårsagtigt.

    SvarSlet
  3. Sy-sy-sy- det er skønt at fylde sin dag med "stoffer" - nyd det!

    SvarSlet
  4. Spændende at se hvad du mon kan fremtrylle. Glæder mig til at få gang i min julegave. Det er så længe siden jeg har syet, så jeg må lige finde lidt inspiration, måske jeg skal begynde med lidt småtterier til børnebørnene. God dag.

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig skal du sy :-) Jeg har også pakket julen ned, men er nærmest lettet. Ved denne tid hænger den mig langt ud af halsen, og der er slet ikke tanker tilbage til at tænke på næste jul.
    Ønsker dig en dejlig onsdag med din syning. Her slappes også af.

    SvarSlet
  6. Her er ikke jula kasta ut riktig ennå. Blir vel rett over nyttår tenker jeg!
    Nydelig stoff du har kjøpt..

    'Lo litt av den kokte fjernkontrollen...Er det mulig? ;))

    SvarSlet
  7. Nyder nu, at få pakken julen ned i kasser igen. Så kommer forårs blomsterne ind i stuen igen, dejligt ;-)

    SvarSlet
  8. Her er julen også pakket væk og tanker om det nye år popper op. Ingen kender dagen, før solen går ned. Vi kan kun håbe det bedste for 2011 :)
    Hyacinterne her kunne ikke mere, så jeg tror, jeg skal have fat i nye i morgen. Duften er så skøn.
    Virkelig lækkert stof, du har købt. Det råber jo på at blive tryllet om til et tæppe.

    SvarSlet
  9. Det er nok godt nok - ikke at tage alting for givet. Vemod hører jo med og giver nok tanken om det nye år mere substans :-)
    Og inden jeg roder mig ud i den alt for store filosofi, må jeg hellere sige: Rigtig godt og lykkebringende nytår :-)
    - håber, der bliver tid til lidt mere strik og ikke mindst blogning i det nye år :-)

    SvarSlet
  10. Ja, vi skal nok huske på at det ikke er sikkert at alt lige går "efter planen" Et af mine kæreste familiemedlemmer kæmper med svær kræftsygdom... så jeg håber det nye år bringer om end ikke helbredelse så dog smertelindring til hende... Spændende at se hvad du får ud af patchworkstofferne...

    SvarSlet
  11. Jeg genkender dine vemodige tanker. Det er et privilegium, at vi har hinanden og er raske. Men vi er også sårbare, for vi ved, at sådan er det ikke hos alle.
    Møllehave har skrevet en bog, der hedder "Det ender godt". Det var sådan en saying hans mor havde. At være ubekymret - det ender godt.
    Nogen har fået mere ubekymrethed i vuggegave end andre.
    Måske kan man øve sig?
    Der er dejlige farver og mønstre i dine nye stoffer.
    Godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  12. Hej Eva

    vores "jul" er også lagt i kasserne igen. Lidt er sorteret fra, nyt er kommet til.
    Jeg bliver også altid lidt eftertænksom når jeg siger farvel til et gammelt år. Faktisk, når jeg har siddet og overført fødselsdage og andre vigtige ting fra den gamle til den nye kalender, kysser jeg altid den gamle kalender farvel inden at jeg smider den ud. Lidt overtroisk, lidt nostalgisk, og taknemmelig over det år som er gået.
    Med ønsket om et rigtig berigende Nytår, Stine:)

    SvarSlet
  13. Jeg plejer at vente til lidt ind i januar med at demontere julen. Sådan er traditioner forskellige.
    Du skal nok få et flot og rigtig glad tæppe ud af dine stoffer.

    SvarSlet