tirsdag den 26. oktober 2010

Mystik

Jeg vil tro, at I også kender fænomenet enlige sokker. Hver eneste gang jeg vasker, står jeg med en eller flere sokker uden partner. Partneren dukker som regel op i næste vask, eller næste igen, men nogen ser jeg aldrig igen. Sokkerne gemmer jeg i en kurv, som jeg med jævne mellemrum vælter ud på bordet og forsøger at "parre".
Denne kurv har nu vokset sig temmelig fyldt, og ingen partnere dukker op:



I sidste uge blev indholdet sendt på lossepladsen!

Og der er allerede nye enlige sokker i kurven. Det vil ingen ende tage.

Laaaang arbejdsdag i sigte. God tirsdag.

12 kommentarer:

  1. Et evig mysterium jeg trodde jeg hadde løst en dag, for jeg så et hemmelig rom i vaskemaskinen (av gammeldags type) en gang, hvor det lå noen sokker, men nå vasker vi i en ny vaskemaskin og den har ikke hemmelig rom, mog sokkene forsvinner likevel.

    SvarSlet
  2. Jeg køber ens sokker til hvert familiemedlem, så bliver der ikke så mange til overs :)

    SvarSlet
  3. De bliver bortført af aliens! Det er ganske vist :-)

    SvarSlet
  4. Nej, Lavendel. Aliens er det ikke.
    Det er det grønne, sokkespisende vaskemaskinemonster. Det har min kloge veninde i hvert fald fortalt mig.
    Men det kan da godt være, at det er i familie med aliens... Grønt er det i hvert fald...
    :)

    SvarSlet
  5. Kan huske det fra for lang tid siden.....nu er det ikke et problem, da det kun er gemalen og jeg der holder til på matriklen ;-))

    Ligemeget hvad der gøres, lige meget hjælper det :-)

    God arbejdslyst og god solskins tirsdag ;-))

    SvarSlet
  6. Ja, det er et af livets store mysterier :-)
    Jeg har også nogen jeg smider ud med jævne mellemrum. Dog ikke i så stor skala som dig :-)

    SvarSlet
  7. Selv når jeg vasker dem samlet i en vaskepose, synes jeg, mysteriet består!

    SvarSlet
  8. En god veninden fortalte mig en gang om sokkens liv. De er nogle værre drillepinde.

    De sokker du nu har i overskud er helt sikkert dem du manglede da du prøvede at parre sokker INDEN du smed dem på lossepladsen. De har fundet ud af at deres påtvungne makker er smidt ud og voila nu dukker de op fra gemmeren.

    SvarSlet
  9. Jeg havde engang saadan en kurv og jeg sorterede og sorterede til jeg var blaa i hovedet. Saa begyndte jeg bare at sende de rene, men enlige, sokker tilbage til ejeren, saa de selv kunne staa for at matche. Jeg hoerte ikke et ord brok om det og jeg slap for boevlet!

    SvarSlet
  10. Jmen så er det der mine enlige sokkers partnere gemmer sig...i din kurv!

    SvarSlet
  11. - det kunne også meget gerne være mine. Vi lider under nøjagtig samme fænomen her i Brabrand.

    SvarSlet
  12. Dejligt at vide, at jeg ikke er alene med mine "single-sokker":)

    SvarSlet