lørdag den 3. april 2010

Påsketur

I går skulle jeg hente ældste datter, og så smuttede vi lige en lille tur i min barndoms skov. Jeg havde nemlig læst hos Claus , at de skønne ramsløg er kommet op, og så skal jeg have lavet lidt pesto. Det er simpelthen så lækkert, og denne gang vil jeg prøve Claus´ opskrift.



Tænk jer, anemonerne var lige på spring.




Og så var jeg forbi Claus og se, om det nu også var rigtigt, at han var begyndt at sætte krukker ud. Det var det! Men det får I ikke billeder af, for det lægger han garanteret selv på bloggen. Så ingen paparazzi-fotos herfra.

Gemalens fødselsdagsmiddag blev indtaget på kinesisk restaurant, og vi fik lokket min søster og svoger med, så det var et helt selskab.
Nu er det så "hverdag" igen. Der skal motioneres lidt med Postkortmorderne i ørerne (den er bare SÅ spændende), der skal skrives lidt opgave, der skal handles lidt til en påskefrokost med alle børnene i morgen, og måske bliver der også et kvarter til haven. Allerhelst så jeg, at der blev så meget sol, at liggestolen kunne findes frem, så jeg kunne ligge lidt med et tæppe og en kop kaffe.
Vi må se, hvad dagen bringer. God lørdag.

4 kommentarer:

  1. Godmorgen, Eva - her skinner solen, og jeg håber lige som dig, det bliver liggestolevejr. Tænk at der er anemoner ovre hos dig allerede. Jeg ledte i går, men fandt ingen.

    SvarSlet
  2. Jeg har også ledt efter anemoner- men fandt ingen..Ramsløg- du heldige kvinde !!

    SvarSlet
  3. Det hørtes interessant ut. Kjenner ikke planten, men leste om den hos Claus.

    Ha en fin påskehelg, klem!

    SvarSlet
  4. Spændende med de ramsløg.
    Jeg vil lige prale lidt, idet jeg så TO udsprungne anemoner i Præstevangen uden for Hillerød - på en meget solbeskinnet plet.

    SvarSlet