søndag den 23. oktober 2016

Ferien er slut, og der har været tid til både det vilde og det stille. En af de gode oplevelser var et besøg på Vrads Station med lækker, lækker med og "Salon" med Pernille Aalund. Meget levende og inspirerende. Aftenen sluttede med en lille "omvendt værtindegave", - altså en gave fra værtinden Anne, til alle gæster. Hun klippede resolut stiklinger fra vinduernes pelargonier, så vi kunne få vores helt egen "Vrads-pelargonie" med hjem. 


Jeg har fået strikket en lille ting, - "Lillebrors romper" hedder opskriften, som er fra petiteknit (findes også på instagram). Der er fine, gule træknapper i:


Lyskæderne sniger sig ind, - både inde og ude:


Der er altså kun en god måned til 1.søndag i Advent. Jeg siger det bare!

18 kommentarer:

  1. Sikke en sød tanke at forære sine gæster hver sådan en aflægger. Nu bliver det spændende at se, hvordan din pelargonie udvikler sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil passe godt på den, ihvertfald.

      Slet
  2. Du er da vist et julebarn ;-)

    SvarSlet
  3. Pelargonier er søde, både ude og inde. Og de små bukser faldt jeg da bare for. Så fine og praktiske 👍

    SvarSlet
  4. Sikke da et par fine bukser, det er en god idé med gule knapper i

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, - knapperne ser nemlig så fine ud i den.

      Slet
  5. Så fik du også strikket den søde romper. Så nem og skøn model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk lavet nogle stykker før i str. nyfødt. Men denne gang er det i 9-12 mdr.

      Slet
  6. En stikling var et dejligt minde at få med hjem. God ide. Det minder mig om, at jeg endnu ikke har været ude på Vrads Station. Mon ikke der er vinterlukning? Meget sød lille buks ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De har vist lukket nu efter efterårsferien, men åbent i december, hvor der kører juletog. Og så starter de op igen til foråret. Du bør unde dig et besøg derude.

      Slet
  7. Sjov ide med stiklingen. Spændende hvordan den udvikler sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hygger mig med at passe på den.

      Slet
  8. Åh, så hyggeligt med lyskæder! Jeg er også begyndt at savne mine.....
    Fin romper du har lavet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må hjem og plastre hytten til med lyskæder ;)

      Slet
  9. Hvor den er fin! Jeg er også grebet af julen allerede; har købt årets første lillebitte grantræ og en enkelt guirlande... Det skal nok blive jul i år :-)

    SvarSlet