mandag den 31. oktober 2016

Farvel oktober

Oktober var en måned fyldt med alt muligt. Bilen, der NÆSTEN stod af, barnedåb, ferie og ikke mindst dejlige gæster i mange dage. Når jeg kigger på mine billeder, kan jeg se, at jeg trods alt også har fået lavet en del håndarbejde. Der er lidt "bestillinger", som endnu ikke kan vises frem. Men der er også strikket en "nummer to" af Annas sommercardigan fra petiteknit. Denne gang i lysegrå og med stribede knapper i forskellige farver:


Jeg har lyttet en rigtig god bog, Øen af Victoria Hislop:


Det er en skøn roman, der handler om en tid i Grækenland, hvor spedalske blev "opbevaret" på en lille ø indtil de døde. Man følger specielt en familie, der bliver ramt, men en interessant vinkel er også opbygningen af det lille øsamfund og livet der. Der trækkes også tråde til nutiden. Jeg har været vældig godt underholdt, kan jeg sige, - en bog, der kan anbefales.

Jeg lægger an til at slutte mit blogliv. Det er ikke let, men blogland bliver mere og mere dødt. Få besøgende, få kommentarer, få opslag hos de fleste af dem, jeg følger. Så om lidt, - når jeg lige får taget mig sammen, så kommer jeg heller ikke på besøg hos andre eller fortæller nyt fra hverdagen her på stedet. Instagram er det nye sort. Jeg skal bare liiige.....



23 kommentarer:

  1. Kan godt mærke at instagram trækker det meste af energien hos mig selv...Men syntes også det har nogle begrænsninger. Skriv endelig hvad din profil der kommer til at hedde, da jeg meget gerne vil følge dig der. Og hvor fin en trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv at søge på evaviborg, så skulle jeg dukke op. Hyggeligt, hvis du vil være med der.

      Slet
  2. Og jeg kan slet ikke bruge Instagram alene. Jeg har brug for det reflekterende rum, som bloggen er. Men godt at jeg kan følge dig der, der er bare for få ord generelt på Instagram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er vist også den eneste, jeg følger, som nærmest dagligt skriver på din blog, - lange, tænksomme og dejlige indlæg. Dét dur instagram ikke til.

      Slet
  3. Sikke en fin lille cardigan.
    Jeg har det som Lene, jeg vil ikke undvære at blogge, selvom jeg også bruger Instagrm

    SvarSlet
    Svar
    1. Bloggen og instagram kan ikke det samme. Men jeg synes, at bloggen er afhængig af, at jeg er aktiv, og at andre også er det, og jeg er det ikke nok længere. Men det er ikke nogen let beslutning....

      Slet
  4. Hvor er det en fin lille pigetrøje. Det er ærgerligt at du lukker din blog ned. Jeg har været rigtig glad for at følge dig. Du laver så mange smukke ting, også tak for alle boganmeldelserne. Jeg vil forøvrigt give dig ret i at der efterhånden er blevet lidt for lidt "liv" i de forskellige blogge, incl. min egen. Jeg får heller i kommenteret samt skreve så mange indlæg. Eller rettere sagt det er ikke så sjovt mere. Jeg er også gået på Instagram. Synes det er fint og mere overkommeligt. Held og lykke med Instagram. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så ses vi jo på instagram.

      Slet
  5. Jeg vil savne din blog men naturligvis følge dig på Instagram. Du er til stor inspiration for mig, med dit fine lette strik og dine gode forslag til bøger. Titlerne bliver gemt, og bøgerne låner jeg på biblioteket, når jeg et par gange om året er i Danmark. Tak fordi du delte med os, jeg holder øje med Instagram.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi ses på instagram. Tak for de pæne ord.

      Slet
  6. Jeg har også en profil på Instagram, men er aldrig kommet i gang der, og nu har jeg glemt, hvordan det er man gør ;-) Jeg vil nok repetere det, for der sker også for lidt på min blog.
    Jeg vil savne dine indlæg og ønsker dig god fornøjelse fortsat på Instagram. Måske finder jeg dig der. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi skal da ses på instagram. Det er mere ligetil, og lettere at få brugt, når man står i en situation, som man gerne vil dele, men har selvfølgelig andre begrænsninger.

      Slet
  7. Jeg er enig med dig. Tror også det er på Instagram tingene sker, og vi skal jo gøre der der passer bedst til os. Sød trøje.

    SvarSlet
  8. Sød trøje, du laver nogen søde små ting ;-)
    Synes det er trist at du vil stoppe med bloggen, synes personligt at Instagram er meget upersonligt. Har en profil der men det er meget sporadisk jeg er der, oprettede den kun for at kunne følge, andre som havde droslet ned her. Med det resultat at det får jeg ikke gjort alligevel.
    Har selv været ret ussel til at få skrevet på min blog og det er temmelig svært at holde gejsten oppe efterhånden som kommentarerne udebliver. Men jeg vil blive ved, det har jeg sat mig for.
    Håber ikke du lukker fuldkomment ned. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo et dilemma, - jeg tænker nu, at instagram kan noget. Men vi må se, hvordan det ender.

      Slet
  9. Det er da trist du lægger bloglivet på hylden når jeg netop har fundet vej herind!
    Jeg blev i øvrigt også rigtig godt underholdt af 'Øen', som jeg læste i sommerferien - jeg havde nær booket en afbudsrejse til Kreta omgående :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer..... og overvejer det med bloggen. Men det bliver nu nok slut.
      Uha, ja det der med Kreta. Mon der stadig er spedalske der? Kan godt forstå, at du lige overvejede ;) Men fed bog, og helt sikkert også et dejligt sted at holde ferie. Jeg har desværre aldrig været der.

      Slet
  10. Nej! Lukker du ned? Det er jeg godt nok ked af. Kan godt forstå det, men alligevel. Det er hyggeligt at læse med hos dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, sådan bliver det vist, - kan mærke, at savnet bliver til at bære.

      Slet
  11. Sikke en laekker lille sag. Hvor er det soedt med de knapper. Jamen saa ses vi paa Instagram.

    SvarSlet
  12. Er glad for, du slutter af med en boganbefaling. God vind fremover (:

    - A

    SvarSlet