tirsdag den 12. juli 2016

Hvad med lidt solskin?

Jeg spørger bare. Det nytter ikke noget at klage over vejret, - det har min erfaring dog lært mig, - og det er sådan set fint vejr til at strikke og ordne og hvile og se tv, så det går jo nok.

Lidt håndarbejde er det blevet til.

Ellinors blebukser (størrelse helt nyfødt)fra petiteknit :


Barselsgave:


Med kanin i lommen:


Og endnu et par fine blebukser, denne gang størrelse 6-9 mdr.:


Der bliver også læst, altså lyttet. Marklund har gjort det igen. Og angiveligt for sidste gang. En rigtig veldrejet og spændende krimi om Annika Bengtzon. Jeg nød at lytte og den var alt for hurtigt færdig.


Skyerne hænger tungt denne morgen, men der er kaffe og strikketøj inden for rækkevidde. Ferie er godt.

20 kommentarer:

  1. Dit børnetøj er simpelthen noget af det sødeste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Der er jo noget kært over de små størrelser.

      Slet
  2. Kan kun gentage Randis kommentar :-) Og ja, solen må da gerne skinne lidt (meget) og regnen holde sig væk. For en gangs skyld er landmand og feriefolket enig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeres kartofler må da nærmest ligge i vand. Vi hepper på solen for alles skyld.

      Slet
  3. Feriefolket stemmer også for tørvejr og gerne solskin - super søde modeller du igen har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen mon da ikke der snart bliver lyttet til vejr-ønskerne?

      Slet
  4. Wouw hvor er du fantastisk med både pinde, nål og tråd

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, - som i mange af livets forhold, så gør øvelse også mester her ;)

      Slet
  5. Det er da det sødeste babytøj, jeg længe har set

    SvarSlet
  6. Ja! Sol! Det er det, vi mangler!
    Søde ting du får lavet. Heldige babyer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har snydt lidt, - tog til Solskinsøen nogle dage, og har fået sol!

      Slet
  7. Hej Eva. En rigtig god ferie ønsker jeg dig. Har du læst eller hørt: ´Karitas, uden titel´ af Kristin Marja Baldursdottir? Bare en bog, jeg kom til at tænke på, du måske vil kunne li´. Der er også en to´er, den synes jeg ikke er ligeså god som etteren. Men etteren er til gengæld fantastisk. Bedste hilsner og noget soldans herfra: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har læst begge Karitas-bøger, og er enig med dig. Etteren er bedst. En fantastisk bog.Har du til gengæld læst "Fra hus til hus" af samme forfatter? Ellers må du skynde dig. Den er skøn!

      Slet
  8. Ja, ferie er SÅ godt og selvom der ligesom hører sol med til en sommerferie, så får du det bedste ud af din :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg har også snydt lidt og været på Bornholm, hvor solen skinnede så dejligt.

      Slet
  9. Åh, så mye fint du lager! Det er aldri dårlig vær for oss som liker å holde på med håndarbeide vet du :) Sååå skjønn den lille kaninen da :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Man kan altid strikke, - også i regnvejr, men lidt terrassestrik er nu dejligt, når det er sommer.

      Slet
  10. Nej, jeg har ikke læst den. Kiggede i den på biblioteket og blev lidt bange for, at den var som Karitas, toeren, men nu tør jeg godt vove mig i gang. Når du siger god for den. Synes, det er en fantastisk idé, rengøringsdamens arbejde og alt det.
    Sjovt, du også følte det samme om Karitas bøgerne.
    Hav en rigtig god dag, Eva. Fra Laila: )

    SvarSlet
    Svar
    1. I gang med dig. Du kan glæde dig.

      Slet