mandag den 13. oktober 2014

Hygge

Jeg ved, at der er delte meninger om, hvorvidt det er hyggeligt at tage i IKEA, og jeg ved at der i hvert fald også er delte meninger om, at julepynten sniger sig ind allerede nu. Men jeg kan godt indrømme her, at jeg er glad for begge dele.
I går var der dømt IKEA-tur, og det var hyggeligt!

Der var julepynt:

Og jeg købte en smule:


Den rulle, der er på forrige billede indeholder 50 firkanter stof (20 X 20), og de er i dag blevet til et fint picnic-tæppe


Jeg skulle gerne nå en omgang med støvekost og støvsuger inden næste hyggelige indslag i ferien, så jeg løber igen :)


27 kommentarer:

  1. Ikea er sagen hos os. Desvaerre ligger det lidt langt vaek saa det er ikke den burik vi besoeger mest. Julen , joh den synes jeg godt kan vente lidt lol.
    Sikke et flot taeppe. Her i F saelger ikea ikke stofstykker paa den maade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller aldrig set en rulle lapper før. Men det var en dejlig ting, - og kostede kun 19 kr. ;)

      Slet
  2. Sikke et flot picnictæppe du har syet! Jeg kan også godt lide at komme i Ikea og lade mig friste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er nemlig meget fristende at komme i Ikea ;)

      Slet
  3. Fantastisk, det er da lige før jeg skal i Ikea igen, var der sidste uge ...
    Lækre tæpper kan man ikke få for mange af :)

    SvarSlet
  4. Stoffene var fine! Så enkelt kan det også gjøres - teppet ble flott! Jeg klarer ikke å kose meg på Ikea, blir fort veldig sliten, så der handler jeg nesten aldri ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo helt forskelligt, hvordan man har det med så store steder. Jeg har valgt kun at besøge Ikea, når jeg har god tid, og så starter vi gerne med morgenmad.

      Slet
  5. Det tæppe kan næsten få mig til at bevæge mig til Ikea ........ men kun næsten. Jeg bryder mig ikke om kæmpestore varehuse, og det er lidt ærgerligt, at jeg har svært ved at overvinde migselv, for de har en lænestol, som jeg gerne vil ha', hvis den altså er god at sidde i.
    Jeg kan naturligvis bestille den til levering her på matriklen, men hvis man nu ikke sidder godt, er det jo både besværligt og bekosteligt at returnere den, så ....................
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo lidt besværligt at finde ud af, om man sidder godt, før man kan sidde i stolen. Og det hjælper vel ikke, at jeg tilbyder at "prøvesidde" den næste gang jeg besøger Ikea, for det er jo ikke sikkert, vi har samme brug for siddecomfort..... Du må lave en hyggelig tur sammen med en anden, og så få prøvet din stol.

      Slet
    2. Tak skal du ha'! Det er rigtig sødt af dig at tilbyde, men som du er inde på, er det ikke sikkert, at vi forventer det samme af en stol. Mine krav er måske endda list specielle, fordi jeg bl.a. skal bruge den til at sidde op og sove i om natten. Jeg har nogle problemer med ryggen og med migræne, som bliver værre, når jeg ligger ned, så jeg tænker, at jeg skal prøve at sidde op og sove, som man jo også gjorde i gamle dage, og at sidde op i sengen fungerer altså ikke. Dertil skal jeg så bruge en stol, som bl.a er lang i sædet og har øreklapper til at holde hovedpuden på plads. Men jeg skal til Gentofte til tandlægen inden så længe, så hvis han ikke er for hård ved mig, håber jeg at få overskud til at køre forbi Ikea.
      Jytte
      www.danishknitdesign.com
      .

      Slet
  6. Jeg får lyst til at tage i IKEA, og jeg er indædt modstander af julepynt i butikker fra oktober af, men lige nu kunne jeg godt fristes :-)

    SvarSlet
  7. Din glæde smitter ;-) Min datter spurgte i går, om jeg vil med i Ikea igen i næste uge, og da det var så hyggeligt sidst, så vil jeg selvfølgelig det. (selvom om en anden kunde kom til at bortføre vores fyldte vogn) ;-)
    Det er så flot, at du sådan lig kan trylle et tæppe ud af stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. God tur, - og husk at have god tid.... (det var noget værre noget med indkøbsvognen, men det sker forhåbentlig ikke igen)

      Slet
  8. Godt, at vi er forskellige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig så sandt, så sandt.

      Slet
  9. Sikken en flot tæppe :-) Jeg elsker IKEA - har det mere lunkent med julepynt, men bliver altid grebet tilsidst ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og de ér jo nødt til at starte tidligt, så de kan nå at gribe alle ;)

      Slet
  10. Flotte ting. Jeg synes, det er tidligt med julepynten. Jeg er dog blevet mere tolerant med alderen. Ikea derimod hader jeg. Jeg mister koncentrationen, føler mig fanget og MEGET utålmodig - det kan ikke gå hurtig nok med at finde udgangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vel nok godt, det er tilladt at være forskellige :)

      Slet
  11. Du var da godt nok lige hurtig til at få syet det tæppe! Det er rigtig fint. Din indkøbte julepynt ligeså.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak da. Det går jo stærkt, når IKEA har hjulpet med at skære lapperne.

      Slet
  12. Sikke et fint tæppe og hvor smart at de har klippet firkanterne ud for dig. Det er som regel det, der er det kedelige, synes jeg!
    Jeg ELSKER julepynt men ikke IKEA :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så til 19 kr!.

      Julepynt er godt :)

      Slet
  13. Hej Eva! Jeg elsker også Ikea og deres kreative designs! Genial ide med stoffet! Og hvor er dit tæppe blevet fint! Du er ret ferm på symaskinen! Efterhånden har jeg vænnet mig til de tidlige juleudstillinger, og har ikke længere noget imod, at man kan inspireres i god tid! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan nemlig vænne sig :)
      Og hvis man nå noget kreativt inden jul, så er det jo nu, man skal lægge planer.

      Slet