torsdag den 21. august 2014

Pause til hjernen

Selvom ( eller måske fordi!) der er travlt omkring mig, så har jeg brug for at lave lidt med hænderne. Ikke noget alt for krævende (det strikketøj jeg har gang i har i hvert fald været længe undervejs....), men kosmetikpungene syr jo nærmest sig selv. Jeg har igen haft gang i nogen stykker:



Det er da dejligt, der stadig er nogen, der kan bruge dem, ellers skulle jeg da vist til at leje lagerlokaler ude i byen ;)
Lige nu er jeg gået i stå med en computer og en tom kaffekop. Det er vist godt, at der ikke er planlagt de store udfordringer i aften.



11 kommentarer:

  1. Jeg tror det er godt man lytter til, hvad kroppen har brug for, så slap du bare af med ingenting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kom helt af sig selv i går :)

      Slet
  2. Pene stoffer - veldig fint med den orange glidelåsen på den sorte - det lille extra :)

    SvarSlet
  3. hej eva:) kigger forbi her på din fine blog. kan virkelig godt li´dine fotos på forsiden. hyggelige, trygge, varme er de.
    tænker på: jeg så i dine kreationer, de her fantastiske vimpler. og tænkte så: måske ville jeg kunne strikke sådan nogle. jeg har aldrig strukket eller hæklet før. mon du har tid til at skrive en lille bitte smule om dem? så vil jeg spørge min nabo, en gammel dame , om hun vil hjælpe mig i gang. de bedste klem fra laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila.
      Jeg er blevet inspireret fra Karen Klarbæk, der har lavet rigtig mange opskrifter på nemme små ting. Du kan finde opskriften på vimpler her:
      http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2011/04/diy-lange-smalle-hklede-vimpler.html
      Og du kan også finde mange andre på hendes blog.
      God fornøjelse med arbejdet.

      Slet
    2. hej igen eva:) tusinde tak for hjælpen. det er jeg rigtig glad for, at finde en opskrift. et lille bitte spørgsmål til: jeg synes, dine ser anderledes ud. har du mon strukket med noget andet garn? de bedste hilsner fra laila

      Slet
    3. Nej, det har jeg ikke, - Karen har forskellige opskrifter, og det er måske de kortere vimpler du mener.
      http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2010/07/sma-hklede-vimpler.html

      Ellers er der utallige opskrifter,hvis du googler. Du kan i hvert fald sagtens finde nogen, du har lyst til at prøve.

      Slet
  4. Der er en slags meditation i gentagelser - man kender processen og resultatet og det giver arbejdsglæde og ro :-) De er også rigtigt fine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og så længe der er nogen, der gider bruge dem, så bliver jeg nok ved :)

      Slet
  5. tak igen:) næh, det var nu ikke dem. men nu vil jeg købe mig noget garn og gå i gang. med den første opskrift.kan vældig godt li´dit farvevalg. de er så fine! og jeg synes, de passer perfekt til gaver til dem man holder af. både børn og gamle. alle vil kunne li´og bruge sådan nogle! så jeg glæder mig til at forære... men jeg skal jo lige lære det først. alt for nu. og tak igen:) de bedste hilsner fra laila.

    SvarSlet