tirsdag den 2. april 2013

Grøn er håbets farve

Jeg har lavet en wordle.
Den er på sort baggrund.
Men der er da lidt lysegrønt på den.

Vejret signalerede håb i går. Så flot er Aarhus, når man ser den lidt fra oven:


Grøn er håbets farve. Grøn var også den ramsløgspesto, som vi kunne lave efter en skøn tur i Risskov i går. Spæde, små blade kunne vi plukke. Pestoen blev nydt til lammesteg, og der var meget at glæde sig over i det måltid.




Nu er det tirsdag. Vi skulle have talt om H.C. Andersens fødselsdag i klassen i dag. Det skal vi ikke nu. Jeg havde ellers forberedt det. I påskeferien.


19 kommentarer:

  1. Det er noget møg !
    Ja, ikke det smukke vejr eller den fantastiske pesto :)

    SvarSlet
  2. HC Andersen løber ingen steder - det tema er vist altid aktuelt :o)
    men rigtig ærgerligt med den konflikt :o(
    hvor har det bare været skønt med forårsvejret - men heroppe nordpå er det yderst sparsomt, hvad der kommer op af jorden. Og de små spirer der alligevel vovede forsøget, ser noget forkrøblede ud .

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har lige haft H.C.Andersen-emne, - derfor ville det være oplagt at fejre hans fødselsdag i dag.

      Vi må håbe, spirerne klarer sig.

      Slet
  3. Og fødselsdagsbrunchen hos de unge mennesker, hvis mor er efterskolelærer, kom også til at rumme noget om konflikt. Håber at nogle blev klogere og ikke bare skyder skylden på lærerne. KL har været dygtige til at spille på vores indre modstand og fordomme mod lærere. Må din dag alligevel blive god :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det allerværste er fordommene og mistilliden. Den rammer!

      Slet
  4. Tænk at du allerede har kunnet finde ramsløg - hvor ser din pesto lækker ud! Det er så trist med konflikten! Jeg håber inderligt, den får en hurtig afslutning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber på en god afslutning. Og glæder mig over foråret imens.

      Slet
  5. Det er noget møg og noget øv.......

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er synd for skolen. Og det kommer til at være synd i lang tid. Desværre.

      Slet
  6. Man må håbe for alles skyld, at der snart findes en løsning på konflikten, men det har indtil videre været et trist forløb.

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har. Vi håber på det bedste, for det drejer sig jo ikke bare om vores arbejdforhold. Der er meget mere på spil.

      Slet
  7. Uh, det er noget møg den der lock. Og pestoen ....til gengæld noget lækkeri. Har også for længst fundet ramsløg, men det blev kun til salt, nu håber jeg ikke de er afblomstret, når jeg kommer hjem. Vil forsøge mig med rasmarinsalt her. Det står jo overalt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er klogt, at du nyder det lidt i det sydfranske. Ramsløgene er kun lige tittet op, så mon ikke de kan findes, når du vender hjem.

      Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er en lockout eller en knockout.....

      Slet
  8. Godt at vejret i det mindste er med jer derhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Alting ser lysere ud, når solen skinner :)

      Slet
  9. jeg havde også håbet og set frem til spændende ting med mine elever denne uge, men ak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må vi bare glæde os til, at vores arbejdsgiver vil se os igen....

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet