søndag den 18. december 2011

Juleidyl

Hos æblekinder er der en lille juleleg, som jeg gerne vil deltage i. Fortæl om din juleidyl eller julerædsel..... Denne gamle nisse, som hedder Nisse Pok, sidder i sin kurvestol her hos mig:
Nisse Pok er lavet af en pædagog i den børnehave, hvor mine 4 børn gik for mange år siden. Hver dag i december kom nissen på besøg og havde skrevet et lille brev eller fortalte en historie. Så vendte de dagens tegning, som et af børnene havde tegnet og spiste en lækker sirupssmåkage. Den, hvis tegning blev vendt, fik en kage med glansbillede på. Da pædagogen gik på efterløn for år tilbage, kom hun med Nisse Pok, og spurgte, om han måtte bo hos os. Så her sidder han nu og minder om den fantastiske tid mine børn havde på Grøn Stue. Det er juleidyl for mig.

1 kommentar:

  1. Det er en rigtig sød historie om Nisse Pok og da jeg så billedet synes jeg med det samme at jeg havde set ham før;)
    Det er så hyggeligt med sådan en tilbagevendende nisse der sætter prikken over julestemningen, jeg har 2 stk. som min far lavede af stykker af birkegrene til mine børn da de var små:)
    God adventssøndag.

    SvarSlet