fredag den 14. januar 2011

Fødselsdag

I dag har min blog 1-års fødselsdag. Lige nøjagtigt 14. Januar 2010 skrev jeg mit første indlæg med bævende hjerte. Det er tid til at gøre status over bloglivet. Hvad giver det mig?

-bloggen er min dagbog, hvor jeg kan reflektere over min hverdag.
-bloggen erstatter de mange breve, som jeg nød at skrive, da jeg var yngre.
-bloggen er min ”strikkeklub”, hvor jeg får respons på min projekter.
-bloggen ”tvinger” mig til at dokumentere min dag i langt højere grad, end jeg ellers har gjort.
-bloggen og de mange besøg hos andre er ”mit ugeblad”, hvor jeg ”kigger ind” i andres hverdag og hjem og bliver inspireret til at lave mad, bage, sy, strikke, hækle, læse bøger, og hvor jeg møder andre måder at leve på.

Tak, kære blog og tak kære læsere, som er så søde at lægge en kommentar i ny og næ eller bare læser med.

Dagen skal fejres med en lille give-away, ja den skal. Og hvad kan du vinde? Såmænd en klassiker her fra bloggen:




Grydelapper, hæklet håndklæde og tre karklude. Jeg beklager billedkvaliteten, men jeg er ikke så tit hjemme i dagslys p.t.

Hvis du vil være med, skal du blot lægge en kommentar under dette indlæg. Et lod pr. mand. Hvis du vil linke på din blog er du velkommen til at låne billedet, men det giver ikke flere lodder. Vinderen trækkes søndag d. 30. Januar.
Jeg håber, at mange vil deltage.

Og så må I have en rigtig dejlig fredag.

48 kommentarer:

  1. Tillykke med blogfødselsdagen, jeg læser med hver gang du skriver noget men får ikke altid lagt en kommentar...

    SvarSlet
  2. Tillykke med dagen :) Jeg er ny læser her på din blog jeg er også ny sådan i de "alvorlige strikke projekter" så jeg henter megen inspiration her hos dig og andre bloggere.

    Glæder mig til at "lære dig at kende" :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med det første blogår, Eva - jeg glæder mig til at følge dig også fremover.

    Dejligt at læse din opsummering af, hvad det giver dig at have en blog.

    SvarSlet
  4. Tillykke med dit et års jubelæum.
    Og selvfølgelig vil jeg være med din give away

    SvarSlet
  5. Tillykke med blog-fødselsdagen.
    Du har en rigtig dejlig blog, som jeg først for ikke så længe siden fandt frem til.
    Jeg deltager gerne i din give-away :-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med fødselsdagen. Du laver nogle dejlige ting og jeg deltager selvfølgelig gerne

    SvarSlet
  7. Hej Eva
    Stort tillykke med fødseldagen :0)
    Rigtig dejligt at ha' dig her i blogland.
    Det er altid dejligt at læse dine indlæg og følge din 'hverdag'
    Deltager selvfølgelig gerne i din dejlige give away.
    Kh:)

    SvarSlet
  8. Tillykke med bloggens 1. år i blogland. Det er hyggeligt at komme her, jeg er imponeret over din energi og jeg glæder mig til at følge dig videre:0)

    SvarSlet
  9. Tillykke med den 1-årige fødselsdag. Og tak for en dejlig blog.

    SvarSlet
  10. Rigtig hjertelig til lykke med 1 års fødselsdagen i Blogland. Det er dejligt at du fandt hertil, for jeg nyder at læse med på din blog - den er nemlig lige sådan, som jeg synes en blog skal være, når den er bedst :-) En blanding af kreative projekter, familie og hvad der ellers optager blogejeren:-)
    Jeg vil rigtig gerne deltage i din Give away!

    SvarSlet
  11. Tillykke med blog fødselsdagen...Jeg vil gerne være med i give-awayen... Tak for en dejlig inspirerende blog!

    SvarSlet
  12. Et stort tillykke får du også fra mig...det er så skønt at blogge og som Irene skriver, din blog er lige som den skal være :D

    SvarSlet
  13. Og så lige endnu et tillykke. Flot at se hvad du har bygget op på et år. Fortsæt endelig!

    SvarSlet
  14. Tillykke med blog fødselsdagen , jeg er fast læser , så snup du bare lige et år eller 10 mere som blogger :-)

    SvarSlet
  15. Må du også få en dejlig fredag. Og tillykke med bloggen, jeg husker stadig, da du hjalp mig med Frost og kulde sangen ;-), det var lige før du sprang ud med egen blog, det har været rart at følge med på din blog.

    SvarSlet
  16. Tillykke med det første år! Og TAK for det første år - jeg er glad for at læse med!

    Randi

    SvarSlet
  17. Gratulerer med 1-års dagen. Det er en berikelse med blogg, du beskriver det på en så god måte. En lander litt på en måte vet å skrive ned litt av hvert. Og ikke minst alle de hyggelige menneskene en blir litt kjent med.

    Til lykke med det neste året! Ønsker deg en riktig god start på helga. Glad for at jeg har fått blitt litt kjent med deg. Klem fra Turid

    SvarSlet
  18. Tillykke med 1 års fødselsdagen. Det var dejligt du besluttede dig for at begynde at blogge:-)

    SvarSlet
  19. Tillykke med 1-års dagen!
    Det er altid hyggeligt at kiggge indenfor hos dig.

    SvarSlet
  20. Tillykke med dagen, Eva.
    Og tak for alle de dejlig indlæg der har givet mig mange gode ideer ;o)

    SvarSlet
  21. Tillykke med dagen ☺
    Jeg kigger ind hos dig hver dag og nyder at læse om stort og småt. Nu kan jeg læse at du har det på samme måde med blogland, som jeg ♥
    God dag ♫♪

    SvarSlet
  22. Grattis med 1 års jubile!! Er ofte innom hos deg og kikker, synest du har ein flott blogg, du er så flink til å skrive!! Klart eg vil vere med i trekning her hos deg, ha ei fin helg:))

    SvarSlet
  23. Tillykke med årsdagen. Det er altid dejligt at kigge med "hjemme" hos dig.

    SvarSlet
  24. Til lykke på et årsdagen. Da jeg nyder turene ind i dit univers ønsker jeg for både dig Eva og mig selv, at du kan fejre denne dag mange år fremover.

    SvarSlet
  25. Tillykke med fødselsdagen :-)

    Jeg er vild med dine karklude, så jeg håber at jeg kan være heldig denne gang!

    SvarSlet
  26. Tillykke med fødselsdagen!
    Ih - jeg ville også gerne vinde...

    SvarSlet
  27. Tillykke med 1-års dagen, og tak for din vidunderlige blog.....altid inspirerende, at kigge ind hos dig!

    SvarSlet
  28. Tillykke med dagen... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  29. Tillykke med dagen Eva. Jeg nyder at læse din blog og dine dejlige kommentarer på min egen blog!
    Nyd weekenden, når du kommer så langt:-)
    -Dorthe

    SvarSlet
  30. Et stor tillykke med 1 års dagen, jeg er jo selv ny her i blogland så det er dejligt at følge dig og dine gode indlæg. Jeg ved ikke hvad konkurrencen går ud på, men jeg vil også være med, ha,ha

    SvarSlet
  31. Gratulerer!! En riktig fin ting å feire, en riktig flott blogg å lese. Tenk at jeg var der første dagen, hvordan gikk det til da? Hvor fant jeg seg?? ;-)
    Artig i alle fall. Jeg er glad for det.
    Ser at bloggen dein har forandret seg og vokst til en vakker ung dame. Det er mkye som skjer på et år. For et år siden visste for eksempel ikke jeg at jeg skulle sitte her i Spania og gratulerer deg med ettårs dagen. ;-)

    Alt godt fra Eirin

    SvarSlet
  32. Tillykke med dagen. Jeg vil gerne være med.

    SvarSlet
  33. Tillykke med blogfødselsdag.
    Fin blog, du har

    SvarSlet
  34. Tillykke tillykke. Og ogsaa tak til dig Eva.
    Grydelapper hehe, den er jeg med paa.

    SvarSlet
  35. Hej Eva! Stort til lykke med fødselsdagen! Tænk at du kun har været i gang 1 år! Troede det var endnu længere tid! Jeg deltager gerne i lodtrækningen!
    Knus fra Inger Lise

    SvarSlet
  36. Ja vi startede jo samme dag, så jeg har også blogfødselsdag idag 1 år :0) tillykke med dagen.

    SvarSlet
  37. Hejsa - jeg er ny læser på din blog, men sikken en dejlig blog med så megen kreativitet og positivitet. Jeg vil glæde mig til at følge med fremover og inspireres til endnu mere håndarbejde.

    Tillykke med 1-års dagen.

    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  38. Tillykke - jeg vil da også rigtig gerne være med i din give-away... ;-)

    SvarSlet
  39. Tillykke med 1 års dagen - vil meget gerne være med :)

    SvarSlet
  40. Tillykke med jubilæet. Jeg deltager gerne :-)
    Jette / Kamma og Ko

    SvarSlet
  41. Tillykke med dagen i går. Jeg har også nogle gange tænkt, at blogge er som magasiner med meget forskelligt indhold.
    Jeg er så glad for dine karklude og vil da mægtig gerne øge bestanden :) Dine grydelapper og håndklædet vil også pynte gevaldigt i mit køkken.
    God lørdag

    SvarSlet
  42. Hurra og tillykke med fødselsdagen her på bloggen, Eva, må der komme mange hyggelige indlæg og kommentarer her på denne positive kanal fremover...

    SvarSlet
  43. Gratulerer med bloggjubileum! Jeg blir gjerne med på din give away :)

    SvarSlet
  44. Tillykke med fødselsdagen :)

    Jeg vil gerne "lege med"...

    SvarSlet
  45. Stort - og lidt forsinket - tillykke med "fødselsdagen". Jeg er stadig laaaangt bagefter med at få læst blogs, så...

    SvarSlet
  46. Tillykke med din blogs et års fødselsdag. Jeg læser gerne med.

    Kh Mette

    SvarSlet
  47. Stort tillykke med bloggens fødselsdag :o)
    Godt jeg lige så din give away, for selvfølgelig skal jeg være med.

    Kh Randi♥

    SvarSlet
  48. Fandt lige din blog. Er selv rimelig ny indenfor blogverdenen, men synes det er inspirerende og sjovt.
    Selvfølgelig vil jeg gerne deltage i din give-away.

    SvarSlet