tirsdag den 1. juni 2010

Farvel og på gensyn



Når egene knoppes,
og granerne duppes,
og skræpperne kante den støvede vej.
Når frøen fortæller,
mens guldregnen hælder
sig over syrenen i hviskende leg,
da dages, da kommer
den danske skærsommer,
farvel og på gensyn, du liflige maj!
da dages, da kommer
den danske skærsommer,
farvel og på gensyn, du liflige maj!

Med denne dejlige sang af Christian Richardt og Oluf Ring siger vi tak til maj og goddag til juni. Og husk, at hvis du lige har brug for at genopfriske melodien, så kan du finde den lige her.

I aften er der Kvindeløb her i Århus. Og jeg er tilmeldt, hmmm..... Måske kommer jeg. Hverken krop eller sind er til det lige i øjeblikket, men så er det jo vist, at det er lige netop det, der skal til. Jeg vil nu lige overveje.

Juni starter så fint med sol fra en skyfri himmel. Sådan må det gerne fortsætte. God tirsdag ☼

9 kommentarer:

  1. Dejlig sang..og også en rigtig god tirsdag til dig, hvad enten du skal ud og løbe eller ej.

    SvarSlet
  2. Det med solen, er ikke her gråt gråt og atter gråt, håber snart på varme og sol :0)

    SvarSlet
  3. Det med solen er så som så her på midtsjælland....:))

    Dejlig sang at byde juni velkommen med, lige til at blive i godt humør af :)

    Pøj, pøj med løbeturen (hvis det bliver til noget) ha ha ha ;-))

    SvarSlet
  4. Jeg elsker den sang, har trallet den hele måneden...godt løb!

    SvarSlet
  5. Dejlig, dejlig sang og smukt billede, Eva! God fornøjelse i aften hvis du tager med til kvindeløbet ..

    SvarSlet
  6. Rigtig god løbetur. DU kan gøre det!!!

    Jeg brude være tilmeldt men vil nyde ikke at være med, da min krop heller ikke gider noget fornuftigt i disse dage

    SvarSlet
  7. Håber, at du kommer afsted på løbeturen - hep, hep ;-)

    SvarSlet
  8. Sikke en dejlig sang !
    Her øser det ned !
    Og pøj pøj med løbet!
    Og hvis du ikke løber, så nyd det også :-)

    SvarSlet
  9. Dejlig sang...jeg elsker den simpelthen. Godt løb til dig hvis du tager med, men pas nu på dig selv!

    SvarSlet