søndag den 19. juni 2016

Gaver ....

Der har været gang i festlighederne den seneste tid. De to små piger, som jeg blev mormor og farmor til omkring jul er begge blevet døbt, og de skulle selvfølgelig have en dåbsgave.

Hjemmesyet lift (mønster fra Miras Dukketøj), og dukke med forskelligt tilbehør:


Og der skal bestemt ikke gøres forskel:


Der var også en lille dreng i omgangskredsen, der skulle døbes, og han fik en dragt med kanin i lommen:


Dagen i dag er brugt til havearbejde og 11 sække er fyldt med hækafklip og diverse. Kroppen beder om sofa og jeg lytter. Nu!

22 kommentarer:

  1. Hold op, hvor er det nogle skønne ting, du har lavet. Den lille dragt med kanin i lommen er slet ikke til at stå for!

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor fint. De er da godt heldige med den farmor/mormor.
    Og dragten med den lille kanin ikonen er så sød

    SvarSlet
  3. Det var også min første tanke, som de to foregående har skrevet ;-) Hold da op!!!
    Det er sådan nogle søde ting. Herligt dukkeunivers. Der vil blive leget.
    Kaninen i lommen kan jeg slet ikke stå for. Du er den dygtigste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, - jeg kan jo slet ikke lade være.

      Slet
  4. Jeg er vild med alle dine skønne ting til børn. Når jeg forhåbentlig en dag får børnebørn, må jeg så komme på kursus hos dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha da, dét ville godt nok være hyggeligt. Kom du bare!
      Men du må da have lavet en "bedstemorkasse" og gå i gang allerede. Ikke for at presse nogen (det skal man på ingen måde), men det er så dejligt at lave de små ting, og aftagere kan man altid finde.

      Slet
  5. Du er da helt vild. Skønne pakker med lækre detaljer. Du kan bare det der

    SvarSlet
  6. Sikke nogle flotte gaver. Og hold op nogle gode idéer. Tillykke med dem farmor/mormor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og det vilde er jo, at der kom endnu en lille her i maj. Så nu er der 5 i alt :)

      Slet
    2. Sikke dejlige dukkesæt du har lavet, der er mange timers leg for store og små piger i dem. Tillykke med dit nye barnebarn, du har jo sikkert haft gang i flere af dine søde ting.

      Slet
    3. Tak skal du have. Der er jo mange aftagere efterhånden.

      Slet
  7. Du er godt nok ret fantastisk lige at lave sådan nogle fine sæt! Det ser rigtig fint ud. Tillykke med (og til!) børnebørnene!

    SvarSlet
  8. Nåååååååhhhhh-effekten på den lille dragt med kanin på maven er helt i top - jeg kunne slet ikke stoppe igen :-) Og så er det et par fuldstændig forrygende sæt, du har lavet til pigerne - enhver lille-piges drøm :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, en fjollet detalje, og jeg laver den bare fordi, den er sød, og fordi jeg kan ;)

      Slet
  9. Sikke da nogle skønne gaver :-)

    SvarSlet