torsdag den 20. november 2014

At blive sat i gang...

Dette år har været anderledes på mange måder. Der er kommet to skønne børnebørn til, og det har givet gode oplevelser. En skolereform er også rullet ind over mit liv og med den en ny lov om arbejdstid og ikke mindst flere opgaver.....

Enderne når ikke sammen - men der laves dog stadig håndarbejde, når kræfterne rækker. Håndarbejde er det mest afstressende, - men for mig kræver det overskud at komme i gang. Det er der så råd for.... Jeg kan lige vise de sidste fabrikationer:

En kollega manglede et par englebasser


Og en lille pige stod lige og manglede en sweater til vuggestuestart (ikke en af mine egne prinsesser):


Sweateren er strikket i Vital og på pind 4,5, og den har været en sand fornøjelse at strikke. Til gengæld er det jo helt umuligt at fotografere, når man aldrig er hjemme i dagslys.

Jeg må konstatere, at jeg snart kun får lavet noget, når nogen sætter mig i gang. Der er nu ikke nogen, der behøver at få gode idéer......, for jeg tror lige, jeg ved, hvad der skal på pindene, - og denne gang bestemmer jeg vist nok selv.


33 kommentarer:

  1. Hvor er de englebasser søde :-)Hvor har du den opskrift fra? Jeg håber at arbejdspresset og arbejdstiderne bliver bedre for jer lærer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmænd min egen opskrift, - den samme som de små nisser, jeg af og til laver.

      Der er meget at "vænne sig til" på den arbejdsmæssige front.

      Slet
  2. Den lille sweater er da noget af det fineste, jeg længe har set!

    SvarSlet
  3. Supersøde engle, du har lavet - og trøjen er bare så skøn, det er da en rigtig god idé med en fin hue, der passer til

    SvarSlet
  4. Som altid er det super skønne ting der kommer fra din hånd. Og tillykke med prinsesserne som er så skønne :-))

    SvarSlet
  5. Hvor er den altså bare smuk, sweateren :) Og søde englebasser.

    SvarSlet
  6. Så fin det lille vuggestuebarn bliver i din sweater.
    Jeg håber, arbejdsvilkårene bliver lettere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det meste bliver jo lettere, når man vænner sig. Lærerjobbet er stadig verdens bedste.

      Slet
  7. Det er en superflot trøje! Håndarbejde er så dejligt afslappende, og det er skønt, at man selv kan kontrollere alt. (også at trevle op, hvis man ikke er tilfreds.)
    Det er ærgeligt, at du ikke har så meget overskud til det, men dejligt at du hænger på alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg trevler helst ikke op! Men det er godt at kunne ;)

      Jeg skal bare lære at finde nyt håndarbejde til pindene i god tid.

      Slet
  8. Hvor er det smukke ting, du har strikket. Dejligt at du har fået hele to børnebørn i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er bare så heldig. Og jeg skønner på det.

      Slet
  9. Så fint et lille sæt. Pøj, pøj med at komme i gang med noget til dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver nu nok ikke til mig selv, men bare noget, jeg selv har bestemt, - måske, altså.

      Slet
  10. De engle er skønne :) Og vuggestuesættet er bare så flot ! Du er simpelthen så flittig og vildt dygtig og så er du gavmild :)

    SvarSlet
  11. Det lyder som en god ide med afstressende håndarbejde til at krydre en hverdag med fuld fart på. Så pyt med om det ind i mellem er andre der skal skubbe på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, håndarbejdet har vel samme effekt....

      Slet
  12. Sikken et lækkert igangsat sæt ;-) Det er da godt, at der er nogle, der kan sørge for at holde dig i gang :-)

    SvarSlet
  13. Herligt med "bestillinger". Saa er man sikker paa det goer lykke. Englene er lige saa herlige som nisserne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er jo blevet til alt for få nisser i år.....

      Slet
  14. Respekt......trods din travle hverdag, formår du at få de fineste ting fra hånden.....jeg tænker OVERSKUDSAGTIG!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt sige dig, at sådan føles det ikke altid, - jeg kan være noget så træt.

      Slet
  15. Jeg synes da godt nok at du er meget produktiv - og flot er det altsammen:-) Sweatrene i dette og forrige indlæg er bare så flotte og lækre - heldige unger at få sådan nogle.

    SvarSlet
  16. Hei Eva, du har da også vært veeeldig produktiv i perioder! Så er det kanskje tider der vi trenger å hvile litt mer? Selv om håndarbeide er avstressende, kan det bli litt mye i hodet av og til. Jeg håper du kan KOSE deg med prosjektene dine mens du holder på, det trenger ikke å være mange :)

    Genseren ble kjempefin, jeg likte så godt kanten i lysebrunt øverst og nederst sammen med mønsteret. Det blir prikken over i-en. Og engelene var søte!

    Ha en god uke, med tid til hvile imellom alt det som må gjøres!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, - ja vi må huske på, at der også skal hviles. Det kan være svært ind imellem, kan jeg godt røbe.

      Slet