søndag den 9. december 2012

På tur

Jeg var på tur med mine 4 voksne børn i går. Vi fejrede fødselsdag, vi hyggede, og vi nød hinandens selskab. Tivoli blev besøgt:


Og så er jeg taknemmelig for, at jeg nåede at styre bilen sikkert hjem lige på forsiden af snevejret. Mit hoved vender helt forkert i dag, for det var blevet hen på natten, før jeg kunne gå til køjs, og jeg har sovet tungt og længe. Men jeg må op i gear, for nu skal der arbejdes! Der er jo ikke nogen, der siger, at man ikke kan hygge lidt samtidig, så adventskrans og julemusik kan også få plads.

Velkommen grønne adventskrans
med dine lys så hvide,
de har så mild en højtidsglans,
nu er det adventstide.
Det første lys vi tænder,
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen snart vi får.

På denne årets mørke tid
et bud du til os bringer,
at vi må bruge al vor flid,
før juleklokken ringer.
Det andet lys vi tænder,
se blot hvor klart det brænder,
fortæller os, at tiden går,
og julen snart vi når.

Glædelig anden søndag i advent.

14 kommentarer:

  1. Arbejdet glider lidt lettere, når man hygger sig samtidig :-)
    Det var godt, at du nåede sikkert hjem, før snevejret for alvor tog fat.
    Rigtig god søndag!

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig heldigt at vi nåede hjem. Og lige på et hængende hår:)

      Slet
  2. Det lyder vel nok dejligt med en tur i det julepyntede Tivoli! Glædelig anden søndag i advent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var både smukt og dejligt. Men det bedste var selskabet....

      Slet
  3. Smukke billeder du har taget fra jeres tur. Sådan noget er dejligt at gøre og mindes.

    God 2. søndag i advent.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Skønne billeder, Eva.......Og tak i lige måde til dig :O)
    Kh. Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. De har pyntet flot op i den gamle have:)

      Slet
  5. Tivoli i december. Det ville jeg nu gerne opleve.
    Godt du kom sikkert hjem inden vejret for alvor satte ind.
    tak for det smukke adventsvers.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tivoli er værd at køre efter, - et sandt eventyr.

      Slet
  6. Ogsaa glaedelig soendag i advent til dig. Godt du naaede det. Har laest i avisen at I har et frygteligt vejr derhjemme. Brrrr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var sandelig godt, at vi nåede hjem. At køre i mørke OG sne er ikke noget for mig.

      Slet
  7. Tillykke til den i flokken, der havde fødselsdag. Det var godt, du kunne samle alle børn. Det kan være svært med forskellige aktiviteter. Tivoli må have været en fin oplevelse på denne her tid, men godt, du kom hjem inden uvejret brød løs

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig så dejligt, at vi kunne være der allesammen.
      Tivoli er bestemt et besøg værd. Der var også trængsel!

      Slet