fredag den 21. december 2012

Mod lysere tider....

Så har jeg lavet en lille portion brændte mandler med lakrids. De vi blive leveret sammen med en julehilsen til mine søde naboer:


I haven er det kommet lidt ny pynt. Håndlavede svampe, som en ældre mand har kreeret:


Klokken 11 minutter over tolv vender det!!!! Det går mod lysere tider igen. Og spirerne titter allerede frem i haven (undskyld det lidt rystede billede, men lyset er jo ikke kommet tilbage endnu:)
Det er da dejligt at tænke på.


Først skal de sidste juleforberedelser gøres, juletræet skal findes og så er den dag vist også brugt. 
Hav en dejlig fredag.

24 kommentarer:

  1. Super super flotte svampe... dejligt vi går den lyser tid imøde. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han er dygtig

      Skønt med lysere tider. Er det ikke som om, det allerede kan mærkes?

      Slet
  2. Hvorfor lige 11 min. over 12 ?

    De svampe er skønne. Hils og sig det til giveren.

    Jeg har set dem før men kan ikke huske hvor. De kunne også godt bo i min have.

    Ønsker også dig en dejlig fredag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, se det er ikke lige indenfor min spidskompetence, så det har jeg erfaret på denne side:
      http://vintersolhverv.dk/

      Tak.

      Slet
  3. Hej super flotte svampe lykkelige dig at kende sådan en mand, de kunne godt bo hos mig. kh jytte

    SvarSlet
  4. Ja, de er nemlig så fine. Og han laver mange andre flotte ting:)

    SvarSlet
  5. Fantastisk flot måde han bruger træet på til svampene- dejligt du har fået dem :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er imponerende ting, han kan lave. Jeg er glad for dem.

      Slet
  6. Svar
    1. Ja, - det er godt at minde sig selv om, at de lyse tider er på spring.

      Slet
  7. Søde svampe som pynter i bedet, jeg er vild med de træting. Håber du har nået de sidste juleforberedelser ellers er der heldigvis et par dage at løbe på endnu.
    Jeg er klar og vil nyde dagene. Har hørt noget om snegyser den 23/24 december hum vi får se :-)
    Glædelig jul
    Majbritt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er klar på lidt indkøb d. 23., og ellers skulle det vist godt kunne blive jul her:)

      Snegyser, - den må gerne snige sig uden om Aarhus!

      Slet
  8. Brændte mandler: Ahhh! Træsvampe: Åhhh ( troede i førstevomang, det var keramik)! Lysere tider: Jahhh!
    Ha' en dejlig jul og endnu engang tak for nisseopskrift, det blev til 27 styk spredt ud i fædrelandet og tre tilbage her på matriklen, men jeg kan jo lave nogle flere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De nisser vil gerne sprede sig. Du må bare lave flere:)

      Slet
  9. Det var da nogle super skønne svampe du har fået i haven !
    lækkert med mandlerne.
    Sikke du hygger :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er fine, svampene.

      Lidt hygge skal der jo til:)

      Slet
  10. Dine brændte mandler ser lækre ud og sikke nogle fine svampe. Jeg glæder mig meget til, at vi får mere lys, men de små spirer er et lyspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da dejligt at tænke på, at det går mod lyset igen:)

      Slet
  11. Ja, selvom jeg elsker at årstiderne skifter, så er det nu godt at vide, at det hele bliver lysere og grønnere igen. Rigtig glædelig jul :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af årstidernes skiften. Og jeg nyder at tænke på, at det går mod havesæsonen igen :)

      Slet
  12. Uhh, hvor ser de mandler bare lækre ud!

    - Kit

    SvarSlet
  13. Er det mon Henning der har lavet svampene?
    God jul til dig og dine. Ses 2.1.
    Kh maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis Wandas bedstefar hedder Henning, så ja ;)

      God jul. Og nyd ferien.

      Slet