torsdag den 2. februar 2012

Kyndelmisse slår.....

En sang om Kyndelmisse kommer under billedet. Tre af de gode vers uden linjeskift, for det kan jeg stadig ikke lave. Øv.
Det er hvidt herude, Kyndelmisse slår sin knude overmåde hvas og hård, hvidt forneden, hvidt foroven, pudret tykt står træ i skoven som udi min abildgård. Det er tyst herude, kun med sagte pik på rude melder sig den små musvit. Der er ingen fugl, der synger, finken kun på kvisten gynger, ser sig om og hvipper lidt. Inderlig jeg længes efter vår, men vintren strænges, atter vinden om til nord! Kom, sydvest, som frosten tvinger, kom med dine tågevinger, kom og løs den bundne jord!

8 kommentarer:

  1. Nå ja - det er jo præcis idag der er kyndelmisse.
    hvordan er det nu det gamle vejrvarsel er ?
    husker det ikke præcist - men det kan være andre gør ?
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Og det er koldt i dag !
    Koldt, men dog så smukt :-)

    SvarSlet
  3. Den gamle, smukke sang passer perfekt på dagen og vejret i dag. Har du prøvet at skrive din tekst i et tekstprogram og kopiere det over i blogger? Jeg gætter på, at linjeskiftene vil følge med.

    SvarSlet
  4. Madame: Ja, jeg har skrevet det i et tekstprogram, men linjeskiftene følger desværre ikke med. Jeg har også prøvet at skifte til 2 andre browsere, - det hjalp heller ikke :(

    SvarSlet
  5. Dejlig vintersang, der passer præcist til vejret. ;-)

    SvarSlet
  6. Den er saa smuk den sang. Den fik mig til at taenke paa at jeg endnu ikke har lagt froe ud til fuglene. Tak for det.

    SvarSlet
  7. Det er en dejlig sang som vi nyder at synge til Kyndelmisse.

    SvarSlet