tirsdag den 18. januar 2011

Ordination



I aften går jeg ind ad denne dør til Domkirken, hvor en af mine tidligere kolleger skal ordineres.
Først mødes vi gamle kolleger til spisning og så skal vi sammen overvære ceremonien. Som korsanger i samme kirke har jeg sunget til mange ordinationer, og det er meget højtideligt.

Jeg ved, at vi skal synge disse linjer:

Tonerne dybe i gry og kvæld
røre selv hjertet så hårdt som fjeld!

Og jeg ved, at sådan vil det være. For mig. Jeg glæder mig.

God tirsdag.

7 kommentarer:

  1. Tak Eva og god festdag til jer, det må være en ganske særlig oplevelse :-)

    SvarSlet
  2. Det bli'r en fest! Når ejg tænker på alle de ordinationer , jeg har overværet/sunget til - og så selv sidde dernede og kende vedkommende, det må være stort! Rigtig god aften!Salmen sang vi til mit bryllup, jeg elsker den (men det holdt nu ikke af den grund :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig begivenhed at være med i.
    Rigtig god dag til dig

    SvarSlet
  4. Det er fest over en ordinasjon! Jeg skal selv spille i en ordinasjon på søndag, en ny prest skal ordineres :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  5. Lige nu har du helt sikkert en dejlig aften:)

    SvarSlet
  6. Rigtig god højtidelighed til dig.

    SvarSlet
  7. Det er en stor højtidelighed. Du har sikkert nydt det

    SvarSlet