onsdag den 12. januar 2011

Klogere

Hver dag får jeg nyhedsbrev fra "Den store danske", Gyldendals Encyklopædi. Der er dels link til artikler om, hvad der er sket i verden netop på denne dato, og dels link til artikler, som handler om alt mellem himmel og jord.
Forleden var det en artikel om hæklenålen, og den måtte jeg da lige læse. Der stod:

hæklenål, lang nål med en krog i den ene ende, som anvendes til at trække garnet gennem hæklemasker. Hæklenåle findes i forskellige tykkelser og er nummereret efter størrelse. Se hækling.

Jo, jo, så blev man så klog. Og den var illustreret med dette fine billede:



Hæklenåle på strikketøj. Hvabehar? Det var da en sjov blanding. (Men den lyserøde hæklenål ville jeg nu godt eje).

Men til dagen idag, d. 12. januar: Søren Kierkegaard holdt sin første prædiken, Bodil Udsen blev født, Led Zeppelin udsendte deres debut-album, og Haiti blev ramt af jordskælv.
Alt dette og meget mere kan man læse om i Den store danske.

Der er basis for at blive klogere, også i dag. God onsdag, - og ikke ét ord om vejret!

10 kommentarer:

  1. Ja det havde nu nok pyntet, hvis de havde ligget på dine lækre HÆKLEDE grydelapper.

    SvarSlet
  2. Nix ...ikke et ord om vejret ;O))

    Tror jeg vil kigge forbi "Den Store Danske"..... lyder ret spændende. Aldrig dårligt at blive lidt klogere ;-))

    Også god onsdag til dig :)

    SvarSlet
  3. Ofte tænker jeg , hvor klog jeg ville være, hvis jeg bare huskede en brøkdel af alt det jeg har læst :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt med lidt uundværlig viden at starte dagen på. Tak.

    SvarSlet
  5. Slike heklenåler har jeg, kjempefine :)

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlet
  6. Så blev vi så kloge ☺

    Vil kigge forbi "den store danske" om lidt, er nok lige noget for mine drenge ♫♪

    SvarSlet
  7. Den lyseroede naal paa et par af dine grydelapper vil jeg godt gaa med til hihi.

    SvarSlet
  8. Hvor spændende! Er det "bare" deres nyhedsbrev, som du er tilmeldt?

    SvarSlet
  9. Linnea: Ja, det er nyhedsbrevet, jeg abonnerer på.

    SvarSlet
  10. Ja den er fin den lyserøde nål der..jeg får også links fra Den store Danske hver dag...der er nu megen god viden at hente! Hvis man altså lige får dem læst ...den med hæklenålen havde jeg ikke lige læst!

    SvarSlet