fredag den 7. januar 2011

Et sundt råd

Jeg var hos frisøren i går. Det er noget, jeg holder meget af, - specielt siden jeg fandt en frisør, der vasker håret grundigt og længe. Jeg pløjede et par ugeblade igennem, og de var jo fyldt med sunde tips og livsstils-råd. Jeg faldt over et:

”Luk munden og let røven” (citat: Christian Bitz, som vist er sundhedsguru på Morgen-TV).

Og det er vel sandt nok. Lige ud af posen. Ikke noget, der kan argumenteres ret meget imod. Men støde mig gør det alligevel en smule Jeg synes ganske enkelt ikke om ordvalget. Ikke fordi jeg er sippet, men fordi jeg mener, at man skal passe på sit sprog. ”Ordet skaber, hvad det nævner” som gamle Grundtvig sagde.

Jeg skal nok ”lukke munden og lette røven”, men det bliver på min måde.
I går lukkede jeg munden om denne lækre salat og stegt kylling:



Desværre rakte kræfterne ikke til bevægelse udendørs, så jeg ”skylder” på den konto.

Pas på din krop, - den skal holde hele livet (vil jeg lige sige til mig selv, for jeg hører ikke altid efter, eller måske husker jeg ikke så godt).
God, sund fredag.

15 kommentarer:

  1. hej Eva

    har også hørt christian's slogan.... og tænkte
    det må være de unge menneskers sprog han taler... - men helt rigtigt er det....
    lækker broccoli salat er altid dejligt :)
    kh♥

    SvarSlet
  2. Budskabet er ikke til at tage fejl af, men jeg synes heller ikke så godt om ordvalget.
    Lidt ligesom dem, der siger *god jul og god røv* eller *fuck af* - det lyder bare ikke særlig godt - måske er jeg oldnordisk, men det er i orden med mig...
    Klem og god dag

    SvarSlet
  3. Hej Eva - jeg er selv et menneske der små-bander (en del) - så et fint, mundret slogan som Christians ville jeg ikke selv gå af vejen for at gentage ;-) Det rammer i hvert fald osse lige ned i min egen personlige problematik omkring mad og motion, såeh...
    Lyder i øvrigt som rigtig dejlig aftensmad - KH Lisbeth

    SvarSlet
  4. Budskabet er da godt nok, men ordvalget kunne meget vel ha' været lidt "pænere". Jeg er bestemt heller ikke sippet...meeen !!!!

    Lækker salat der lige inspirede mig til aftensmaden. Tak for det ;-)

    SvarSlet
  5. Broccolisalat - uhm. Kunne vi få en opskrift måske? Jeg er ikke altid god uden opskrift.

    SvarSlet
  6. Jeg har hørt sloganet, men glemt det igen.
    Må huske det:o) jeg glæder mig faktisk til at vejene herude bliver gode nok til jeg kan komme ud og løbe igen.
    Skal være i træning til d. 30 april - Kvindeløb - jeg skal løbe sammen med min svigerinde og hun siger vi skal løbe 10km - sååååå jeg skal lette .....

    SvarSlet
  7. Jeg har det lidt som du med hensyn til ordvalget... Men det er jo rigtig nok, alligevel! Vejrliget sætter lidt en dæmper på de udendørs motionssysler...men snart tager vi revanche i bare tæer...Hvor jeg dog længes efter at kunne smide mine løbesko!

    SvarSlet
  8. Jeg synes, det er et fedt slogan! Men ville meget gerne lukke munden om din broccolisalat, den ser lækker ud;-)
    God weekend

    SvarSlet
  9. Ogsaa god fredag til dig. Dejligt at hoere at det ikke kun er jeg der er "sippet" hvad ordvalg angaar, men jeg laegger ogsaa udtale til. Mine piger er nu i den alder hvor alle ord sluges.Kan ikke fordrage det. Saa jeg holder meget af at se gamle Dirch Passer film, for der taler de velnok paent.

    SvarSlet
  10. Å så godt dette så ut da!
    Fikk lyst på brokkoli og kylling!

    Klem

    SvarSlet
  11. Enig i det med frisøren - det bedste er næsten hårvasken.

    SvarSlet
  12. Det er rimelig nemt at ødelægge sproget.
    Så jeg er heller ikke tilhænger af et så groft sprogbrug.
    Det var åbentbart frisørdag i går ;)

    SvarSlet
  13. Det er jo sådan et budskab, der går rent ind, Eva - trods ordvalget. Jeg har også lige været hos frisøren og stornød at blive puslet om :o)
    God weekend til dig!

    SvarSlet
  14. Tak for søde kommentarer.
    Conny: En opskrift? Jeg har ikke brugt en, men der er rå broccoli, lidt bacontern, rosiner, rødløg og solsikkekerner i. Og dressingen er ca.en spsk. let-mayonnaise med en tsk. vinaigre og en tsk sukker. Jeg har sparet lidt på dressingen, fordi der jo er noget med nytårsforsæt, du ved.

    SvarSlet
  15. Hurraaa!!! For et godt citat. Det MÅ jeg bare huske i fremtiden. Tak fordi du skrev det herinde.

    SvarSlet