lørdag den 4. december 2010

Sikke en gave

Jeg var jo til indvielseskoncert af det nye orgel i Musikhuset i Århus igår. Og sikke en fantastisk oplevelse. Orglet er en gave fra A.P.Møllers Fond:



Salen er forholdsvis ny-tilbygget og har en helt igennem enestående akustik til klassisk musik, og nu altså også et orgel. Wow.

Hvor er der stor aktivitet rundt i blogland. Jeg er helt forpustet, og kan slet ikke nå at følge med i det hele,- selvom jeg gør en pæn indsats. Jeg når ikke at lægge de kommentarer, som jeg gerne ville, ihvertfald.
(Husk lige, at du kan nå at være med i adventsgavelegen hele dagen i dag. Jeg trækker i morgen tidlig.)

Lørdagen skal gå med indkøb af fødselsdagsgave til yngstedatter, som fylder 20 på fredag, besøg på julemarkedet, hvor der er kommet nye boder, rengøring og vasketøj (som af en eller anden grund hober sig op!). Men først skal der spises rundstykker og blødkogt æg.
God lørdag til dig.
(Og en lille bonusinfo til interesserede: Der kommer Berlinerpoplerne på DR-K i aften kl. 20. To afsnit endda:)

5 kommentarer:

  1. Faktisk er det sjovt at se hvordan aktiviteten i blogland bølger op og ned...men bloggeriet må aldrig blive en stressfaktor! God lørdag til dig

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig oplevelse med indvielsen ;-))

    Jeg er enig med Kirsten...bloggeriet må aldrig stresse. Jeg læser og kommenterer herinde når der er lyst og tid. Sommetider får jeg kun læst og sommetider går der rigtig lang tid før jeg selv skriver. Andre perioder køre det bare derudaf med det hele :)
    Det er det gode ved at blogge - du kan når du kan, der er intet der forpligter ;-))

    Lyder til du får en rigtig hyggelig lørdag. Og så Berlinerpoplerne - håber jeg når hjem og får set dem. Skal til julehygge hos datter i eftermiddag.

    Rigtig god lørdag til dig også ;-))

    SvarSlet
  3. Der kommer sikkert mange fine koncertoplevelser ud af den gave.
    Tak for oplysningen om Berlinerpoplerne.
    Jeg var meget begejstret for bøgerne, og opdagede på et tidspunkt, da jeg lige var færdig med læsningen, at den blev vist på svensk tv. Jeg var ikke med fra starten, men personerne svarede slet ikke til de billeder, jeg havde dannet mig i hovedet af dem.
    Måske vil jeg prøve igen og få begyndelsen med ;-)

    SvarSlet
  4. Så flott! Det er bra at det satses på et godt orgel :) Ha en fin lørdag!

    SvarSlet
  5. Hej Eva - var du forbi vores stand? Undskyld, hvis du var og jeg ikke fik hilst på dig. Vi havde nemlig travlt!

    Ellers kig gerne forbi her i hverdagene, hvor der er lidt mere stille :-)

    SvarSlet