tirsdag den 2. november 2010

Det var dengang

Flere bloggere har vist, hvordan de selv så ud i 60´erne, og det vil jeg da også gerne.
Det er mig med den lyseblå kjole og blomsterbuket:



Billedet er taget i 1968 i Den gamle By i Århus, hvor jeg var så heldig at være med i en stor Hollywood-film-optagelse. Filmen hed Song of Norway og handlede om Edvard Griegs liv. På billedet er også den (vistnok meget) berømte Florence Henderson, som spillede Griegs hustru, Nina Grieg. Vi var 5 børn, som var udvalgt i vores børnekor på Musikskolen, og vi havde fri fra skole i tre uger, hvor vi filmede hver dag. Vores kostumer kom fra "det gamle teater" i Leeds, hvis nogen husker det (det var det med Leonard Sachs). Jeg var 10 år gammel. Sikke en oplevelse.
Filmen blev vist ikke den store succes. Jeg husker, at min engelsklærer i skolen nogen år senere var i London, og der hang der en filmplakat med mig på midt på en af broerne. Stort!

Har du billeder fra tresserne?

God tirsdag

12 kommentarer:

  1. Sikke dog en oplevelse for en lille pige :)
    Jeg skal vist kigge meget dybt i gemmerne og være meget heldig hvis der så skulle dukke et par billeder op fra den periode :)

    SvarSlet
  2. Sikke et sjovt barndomsminde :)

    SvarSlet
  3. Det var da en spændende oplevelse!

    Randi

    SvarSlet
  4. Det var stort - sikke et minde at have :o)
    Gamle billeder er sjove at kigge i, de bringer minder frem.

    SvarSlet
  5. Det må jeg nok sige....lille barnestjerne!
    Stort med sådan et barndomsminde!

    Betty

    SvarSlet
  6. Wow jeg er imponeret, sådan noget skete aldrig i min lille landsby :-)

    SvarSlet
  7. Vi er jo næsten lige "gamle" og jeg var ved at få kaffen galt i halsen da jeg så billedet og læste at det var fra 60-erne!! Og jeg gik ikke i sådanne kjoler da jeg var 10-11 år. Men det gjorde du jo heller ikke! 3 ugers fri og tæt på berømte skuespillere - sikke en oplevelse:)
    I efterårsferien var jeg et smut forbi Beatlesudstillingen på Koldinghus og dér så jeg en buksedragterne og miniskørterne som vi bar i 60-erne og en næsten nøjagtig kopi af mit teenageværelse fra 70-erne, ret morsomt:)

    SvarSlet
  8. Hvor er du altså yndig.

    En rigtig berømthed.... på plakaten i London, hold op hvor må det have været en oplevelse for en tiårig.

    Uanset hvor meget jeg kigger i gemmerne kan jeg vist ikke leve op til den standard...hi hi hi

    SvarSlet
  9. Jamen du er jo en hel STAR. Det er altsaa nogle sjove minder det der. Ledte efter billeder forleden for at vaere med paa legen, men opdagede at de allesammen var hos min mor. Hvor de nu er????????????? ( Maaske i sommerhuset haabe haabe)

    SvarSlet
  10. Sikke da en dejlig oplevelse! Det er da ikke noget ehver kan prale med - være med på en plakat, der hænger i London!

    SvarSlet
  11. Ja, jeg har da også billeder af mig selv fra tresserne, men desværre har jeg aldrig været med i en film...Viste slet ikke du var film-star!

    SvarSlet
  12. Hvor er I søde,- jeg føler mig nu langt fra som en film-star, men sjove minder er det da.

    SvarSlet