tirsdag den 24. august 2010

Godt fjernsyn



Jeg kan altså så godt lide Søren Ryge. Nej, jeg kender ham ikke sådan rigtigt, men hans udsendelser da så.
Stille og roligt går han rundt og viser sin skønne, ikke alt for tjekkede have, gør sig tanker om livet, formidler på sin egen stille måde VÆRDIER. Han finder de mest finurlige mennesker, og kommer tæt ind på deres liv. Han ser det store i det små. Og ofte er det hele krydret med smuk musik.
Han får mig til at drømme om den gode havestol under det æbletræ, jeg ikke har. Måske er det derfor, jeg godt kan lide ham.

I dag bliver det vist heller ikke havevejr. Men god tirsdag alligevel.

12 kommentarer:

  1. Ja han laver altså godt tv.
    Ikke så mange dikke-darer og at ting skal tage sig ud på en bestemt måde.
    God tirsdag Stine

    SvarSlet
  2. Er også helt vild med ham. Og har været det siden jeg så den første af hans udsendelser for snart mange år siden. Jeg tror bl.a. at det er fordi det er ægte. Ikke noget påklistret smil, ikke en masse sminke og ikke noget med at lad som om.
    Og så er jeg så glad for at han engang har udtalt at der gerne må gro lidt mos og andet på en terrasse, det giver den charme. Kunne ikke være mere enig, så slipper jeg nemlig for en masse gift og stads for at få min gamle terrasse til at ligne en nylagt terrasse ;)

    Og puha for et vejr vi har i dag. Efterårsvejr. jeg fryser bare ved tanken

    SvarSlet
  3. Ja, han er så dejlig stille og rolig. Svær at blive stresset af...

    Og han er ægte nok. Jeg gik i gymnasiet med hans datter og vi var sammen hos dem nogle gange og han er som... han er.

    Rigtig dejlig tirsdag til dig,
    klem fra
    mette

    SvarSlet
  4. Også en god dag til dig, og så er det dejligt at læse Mettes kommentar, for ofte viser virkelighedens person som en anden person :-)

    SvarSlet
  5. Hmm...ja måske skulle jeg finde en mand som ham til at hygge om mig ;o)
    Håber også at din dag bliver god... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  6. Enig.....dejlig mand, som laver noget dejligt tv.

    Vejret passer mig fint, for så har jeg en god undskyldning, for ikke at klippe hæk i dag.

    SvarSlet
  7. Jeg elsker også hans udsendelser. Specielt dem, hvor han besøger nogle gamle mennesker og får dem til at fortælle om deres "almindelige" liv. Sikke nogle historier, de kan fortælle.

    Og ham og Søren Gericke i et køkken. Det er altså en kombi, der kan tryllebinde mig. Elsker at se Søren kaste 30 ting i en gryde. Chop, chop. Bum. Ned med det - og så smager det garanteret fantastisk.

    SvarSlet
  8. Jeg er også meget glad for hans udsendelser - de emmer af en lidt gammeldags kultur, og vi får listet lidt livsvisdom ind næsten uden at mærke det. Han er en enestående formidler!

    SvarSlet
  9. Altså Betty: Jeg har minsandten fået klippet hæk i dag, mens jeg var på arbejde. Sikke en overraskelse at komme hjem til. Og så i det vejr:)

    SvarSlet
  10. Hov, nu er vi to Betty'er ;-)
    Jeg synes også Søren Ryge laver nogen skønne udsendelser. Han finder også finurlige mennesker sommetider. Som nu ham med haven i mosen. Sikke et legebarn han er med alle de mystiske installationer, han havde bygget.

    SvarSlet
  11. Jeg er også en stor fan, helt klart!

    SvarSlet
  12. Ja, Søren Ryge er en Guds gave til at formidle på den ukrukkede og naturlige måde...man kan ikke andet end holde af ham og hans udsendelser...Næ det blev ikke havevejr, kun regnvejr!

    SvarSlet