torsdag den 25. marts 2010

Spændende

I aner ikke, hvor det har glædet mig med alle jeres sange. Hver og én så dejlige. De fleste kendte jeg, men der var et par fra Norge, som jeg ikke kendte, og det var også så hyggeligt. I burde vinde allesammen, men jeg måtte jo trække lod, og det gjorde random.org for mig.



Og på min liste kunne jeg så se, at nr. 4 var:



Bedstesblog. Tillykke til dig. Vil Bedste sende mig sin adresse, så skal jeg spæne i postkassen.

I får også lige et forårsvers af mig. Det er skrevet af Chr. Winther:

Nu lakker det ad tiden småt,
da jomfru vår vil komme.
Den søvn, som hun i nat har få't,
er sagtens snarlig omme.
Eja, eja! Hvor skønt!
snart løvet er grønt,
og fuglen vil kvidre så kønt.

Det er den skønneste tekst, og der er masser af vers. I kan finde hele sangen her.
Rigtig god onsdag, derude.

8 kommentarer:

  1. Dejligt med en smuk sang , når jeg nu ikke vandt :-) Tak:-)

    SvarSlet
  2. Nej,hvor dejligt! Tusind tak! Jeg sender fluks en mail med min adresse og så glæder jeg mig bare ....

    Randi

    SvarSlet
  3. En god liten hilsen til deg, Eva, på en torsdag. ;-)

    Alt godt fra Eirin

    SvarSlet
  4. Jeg har været lidt bagud og ser først i dag din leg med forårssange. Dejlig ide.
    Tillykke med at din opgave er afleveret.
    Jeg har endnu ikke set Århus Pigekor annonceret nogen steder??
    Men noget helt andet: hvorfor er den gamle del af Moesgård blevet malet rosa/lyserød? Ved du det? Jeg synes, det var så flot, da den var hvid. Århus Uni har sin afdeling for etnografi og antropologi der, og jeg gik der et år midt i halvfemserne.
    Jeg var først lidt skuffet over Arseniktårnet i forhold til triologien. Men jeg kom til at synes godt om den, og fik også en større forståelse for, hvordan svigt af børn nedarves og sætter sit præg på flere generationer. Men at mennesker også handler så godt, de kan i forhold til deres livsvilkår.
    Nå, det blev en længere omgang. Det er også fordi, du skriver så vedkommende ;-)

    SvarSlet
  5. ØV, og tillykke med gevinsten Bedste...dejlig forårstekst, og jubii for foråret...

    SvarSlet
  6. Betty:Det der lyserøde look har jeg ingen forklaring på. Faktisk ligger også Lingvistik derude, men min datter er så taknemlig for, at deres undervisning foregår på Universitetet (det læser hun nemlig).
    Med hensyn til Arseniktårnet så er jeg helt på linje med dig. Og faktisk lidt "flov" over, at jeg først var skuffet, fordi jeg ikke blev så godt underholdt. Uha, hvor var den tung, egentlig.

    Tak for alle gode hilsner.

    SvarSlet
  7. Tillykke til BedstesBlog! Jeg synes, det var en skøn idé, du fik med sangene, Eva :-)
    Og tak for sin sang til os herude!

    SvarSlet
  8. Tusind tak for den påskefine pakke, Eva!

    Randi

    SvarSlet