søndag den 29. marts 2015

Påskeferie

Mon ikke vejrudsigten har taget helt fejl? I skrivende stund, tidligt søndag morgen, styrter regnen ned. Det er da ikke helt ok, vel? Vi er nået til Palmesøndag, - den dag de smider deres tøj på jorden, så æslet kan gå blødt, som mine elever så poetisk udtrykker det. Og de fleste drømmer vel om påskedage med udeliv og nyvaskede havemøbler, - også jeg!

Nå, vejret kan vi jo alligevel ikke gøre noget ved. Der er udsigt til andre dejlige ting i påsken, og regnen skal ikke ødelægge humøret. Man kan jo strikke i tørvejr, og der er blevet et par småting færdige.

Master Yoda-hue uden ører, - denne gang i lilla:


Og der er også røget en brun mere i gavekassen, - begge i uld/bomuld fra garnudsalg.dk (det er den chunky udgave, som vist ikke findes mere):


Småt og lyserødt i bomuld:


Jeg nævner lige igen, at det ikke gør noget med tørvejr......

20 kommentarer:

  1. Hvor er det søde ting, du har strikket! Nej vejret skal ikke ødelægge glæden på denne regnvejrssøndag - vi må bare finde på andre hyggelige sysler. Jeg er fx ved at læse Renée Toft Simonsens erindringer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er heldigvis meget, der egner sig til hygge indendøre.

      Slet
  2. Det er fine ting, du strikker - de små babyfutter er slet ikke til at stå for!

    SvarSlet
  3. Jeg elsker regnvejr. Regnvejrslyd. Og duft. Der er ikke noget bedre i hele verden. Og jeg husker mange dage i haven, arbejdende i stille regnvejr. Det kan gå an. Men jeg forstår godt jer sjæle, der længes efter solen. Det gør jeg også. Hvor er det smukke ting, du har strukket, Eva. Og garnet, det kan jeg li´.
    Kh fra Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mild sommerregn er skøn, - men iskold forårsregn har jeg svært ved at nyde.
      Tak, -og ja, det er nemlig noget lækkert garn :)

      Slet
  4. Gåturen overstået i støvregn. Nu er det tid til hæklenål og lydbog....i tørvejr ;) god søndag Eva :)

    SvarSlet
  5. God påskeferie til dig. Jeg er så heldig at jeg har fri i helligdagene frem til påskemandag, hvor jeg skal på arbejde. Og så er der blevet rykket møder, så jeg pludselig måtte bytte rundt på arbejdsdagene og vupti, jeg har fri fra søndag aften, når jeg går hjem, i en uge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke da et held. Det er dejligt at have fri, men uventet fri er næsten bedre :)

      Slet
  6. Rigtig dejlig paaskeferie. Vi har foerst ferie om 14 dage saa vejret kan naa at blive toert endnu. Lige nu oeser det ogsaa ned her. Det betyder god bog, sy-toej-strikketoej, tea=indehygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu også lidt hyggeligt at være indendøre. Bare ikke hele tiden!

      Slet
  7. Hvor er det nogle fine ting. God påske til dig😄... Med eller uden regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal nok blive en god påske, - uanset vejret. Jeg trænger bare til lidt havehygge....

      Slet
  8. fine små ting du har strikket og meget anvendelige.
    Nej vejret kan vi ikke gøre noget ved, men der er da heldigvis udsigt til, at det snart bliver bedre.
    God søndag.

    SvarSlet
  9. Et er regn, men behøver det være så koldt. Måtte have vinterstøvler, sokker og strømpebukser på igen da vi skulle i zoo i går aftes, det er altså bare ikke i orden.
    Heldigvis er husene hule og vattæpperne varme, så vi klarer den med lidt hygge.
    Sikke nogen fine små sager du har fået lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis vi nu alle sammen håber på varmen, så kommer den nok, ikke?

      Slet
  10. God påske til dig. Nej, vi kan ikke gøre noget ved vejret. Vi må klæde os godt på.
    Så fine ting, du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Foreløbig er jeg mest blevet indendøre.
      Tak!

      Slet